joi, 10 decembrie 2009

Fântâna cu bani

Poate fi o fântână obişnuită, o arteziană, una ornamentală, doar că are monede în ea. Prima dată am avut de-a face cu aşa ceva în clasa a 3-a, când am mers în excursie prin ţară cu clasa. La Castelul Huniazilor învăţătoarea ne-a arătat o fântană adâncă, neagră. A precizat că se spune că aduce noroc să arunci bani în ea şi, bineînteles, toţi am aruncat câte-o monedă.

După câţiva ani, iarna, Stâna de Vale, Izvorul Minunilor, pe vremea când nu-l cimentasera aştia de la European Drinks. A., în chiloţi, umblând prin apa până la brâu prin bazinele alea semicirculare şi adunând monede. Tot el după ceva vreme adunându-le c-un magnet legat cu aţă. Apoi L. culegând monede din izvor sub ochii bunicii şi-ai nepoţelului înlăcrimat care tocmai le aruncase. Aveam şi noi nevoie de bani...

În urmă cu câteva săptămâni în Cluj, la Matei Corvin, în piaţa reamenajată, m-am apropiat de fântana cea nouă. În soarele dimineţii strălucea ceva. Tocmai mi se furase portofelul. Am făcut o criza de nervi instantaneu. Ce cred aceşti oameni, ce aşteaptă ei, de ce naiba arunca banii în apă? O fi o expresie a dorinţei de câştig facil, 5 bani în schimbul fericirii, bogăţiei, sănătăţii...Cât de idiot tre să fii s-arunci banii pe apă, să crezi că ai putea primi ceva în schimb?

Cu gândul la ultimele evenimente, aş îndrăzni să afirm că domnul Traian Băsescu nu aruncă bani în fântâni, spre deosebire de domnul Mircea Geoană.

2 comentarii: