sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Cum am vrut să sabotez Acapulco


Eram în clasa a 11 a. Nu mai ştiu din ce cauză aveam boală în perioada aia pe discoteca din Beiuş, atât de sugestiv numită Acapulco. Probabil mă certasem cu vreun bodyguard sau mi-era ciudă pe şmecheraşii oraşului care agăţau toate bunăciunile şi care, ulterior, aveau să culeagă căpşuni în Spania sau să facă naveta spre Rieni, angajaţi la mogulii Micula. Cert e că voiam să fac cumva discoteca să sufere pagube, să se oprească toată frenezia fericiţilor, a acuplărilor adolescentine, măcar pentru câteva zeci de minute. Voiam să sabotez discoteca, pe scurt.

Gândul cel bun mi-a venit pe ringul de dans teribil încercat fiind de băşinile unor camarazi de dans, băşini chimice grave de tipul evacuate the dance floor, după cum bine zice o piesă la modă. Pe vremea aia nu se inventase încă celebra metodă “SIDA în OK”* avertizare mânjită pe toate gardurile din Cluj, OK fiind o celebră discotecă prin 2000-2001, afectată grav de acuzaţiile acestea pseudografitice. Mirosul, m-am gândit, mirosul e soluţia, un miros ca ăsta distruge tot, dar ce miros e atât de naşpa, atât de pătrunzător, persistent, înţepător şi distrugător de pasiuni? Înecat de alt miros, al fumului dulce greţos din aparatele de făcut fum, am avut revelaţia: usturoi!!!

Pe scurt, planul a fost următorul: să arunc mulţi căţei de usturoi pe jos, lumea urma să-i calce în picioare, mirosul s-ar fi răspândit curând pe tot ringul de dans, fiind aproape imposibil de eliminat fără evacuarea dansatorilor şi spălarea serioasă a ringului. Evident că lumea s-ar fi cărat acasă. Eu aş fi triumfat în acea noapte!

În următoarea sfântă zi de joi am mers în piaţă (la Beiuş joia e piaţă mare), am luat juma de kil de usturoi românesc, cel mai puturos şi rezistent. Acasă l-am curăţat cu grijă şi, a doua zi, zi de discotecă, mi-am umplut buzunarele de la geacă şi pantaloni numai cu căţei, băgaţi atent în punguliţe de plastic. Seara urma să ieşim la discotecă, iar eu eram pregătit.

Ca de obicei, am iesit înainte prin oraş să bem ceva, nu mai reţin la ce bar. Probabil la braserie. Cu emoţie mă gândeam la momentul magic al cărui erou urma să fiu. Ne simţeam tot mai bine, bere după bere. Atât de bine încât beat fiind am zis că nu merita să-mi fut io o seară de discotecă cu prostii de astea răutăciste şi am aruncat tot usturoiul în primul coş de gunoi. N-am mai avut tentative de acest fel, dar ideea asta mă macina şi acuma. Va rog încercaţi aşa ceva acasă!


(* se spunea că-n OK te înţeapă unii cu ace contaminate cu SIDA şi apoi îţi strecoară un bileţel: „tocmai ai luat SIDA”)


23 de comentarii:

  1. Foarte tare... imi si imaginam care a fost deznodamantul! O poveste cu final neasteptat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Of, de ce n-ai aruncat cu usturoiul ala?? Ce savuros ar fi fost.
    Aia cu sida era vorba si in arad, si pe la cinematografe si in discoteci.

    RăspundețiȘtergere
  3. de prost ce am fost =))tot fac io asta undeva.

    RăspundețiȘtergere
  4. Citeam intr-un mail primit la munca ca SIDA nu a existat niciodata. Cred ca aia foloseau seringi cu apa.

    RăspundețiȘtergere
  5. cum plm n-a existat? ca aia erau niste idioti care faceau glume proaste e altceva.

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa scria acolo. Ca a fost o conspiratie, ca si asta cu griva aviara sau gripa porcina. Nu ma pricep eu la asa ceva. Doar spun ce am citit.

    RăspundețiȘtergere
  7. Petrove, strecoara-le si biletele in buzunar "tocmai ai calcat pe usturoi".
    Care era OK ? Fosta Bianco e Nero?

    RăspundețiȘtergere
  8. nu ma, era o hala imensa prim mihai viteazul pe undeva.

    RăspundețiȘtergere
  9. In mihai viteazu era la Hala ceva disco. Da parca era una intr-o hala in Manastur intr-o sectie de prefabricate.

    RăspundețiȘtergere
  10. hala din manastur gazduia mult mai celebra si periculoasa hully gully. am auzit ca is norocos ca n-am pus picioru pe-acolo.

    RăspundețiȘtergere
  11. gata stiu.
    @dr.A, aia era hully gully.acolo nu era sida, da erau manastureni de la care primeai bataie fara biletel.

    RăspundețiȘtergere
  12. noi am avut un bal (la poli) in HG. era un frig in magaoaia aia ....
    in liceu mergeam la Bianco.
    In faculta cele mai bune erau chefurile din camine (obs /hasdeu). Beutura gratis toata noaptea si o cafea turceasca dimineata de la d-soara simpatica :D

    RăspundețiȘtergere
  13. atlantic, bianco, in actualu karma unde era retro party roadhouse cu populatia majoritar ungureasca, music pub, sun, mitos plm... serenade la medicina unde mi-au furat pachetu cu morcovi si rosii si geaca de blugi=)) ....

    RăspundețiȘtergere
  14. serenadele la medicina erau beton. nu cred ca ti-o furat geaca, ma. probabil ai uitat unde te-ai dezbracat. si io am patit si dupa vreo 15 camere in care am cautat mi-am gasit-o. morcovii nu.

    RăspundețiȘtergere
  15. ba furata e bag pl si era amintire de suflet, din piata de la beius luata, pseudolevis.

    RăspundețiȘtergere
  16. SIDA nu exista, asa ca nu putea sa te contamineze nimeni. Povestioarele astea ale tale sunt pentru copii de 15 ani. La fel e si numarul "mare" de vizitatori care le citeste.
    Un fel de OTV pe blog. Fara imagini.

    RăspundețiȘtergere
  17. @ Fara imagini - asa e, petrov, vrem poze cu tine despuiet, nu te mai ascunde :p

    RăspundețiȘtergere
  18. excelent. vera nu crede in sida.
    ce mirare.

    RăspundețiȘtergere
  19. curajos, ca de obicei. :)))

    RăspundețiȘtergere
  20. Nu stiu de ce am avut tot timpul impresia ca Hully Gully era sus langa lacuri in Grigorescu

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate