miercuri, 6 ianuarie 2010

Furăciuni din prezent, nu de demult

Iată un exemplu de furăciune tipic românească, generată de lipsa de imaginaţie şi de scrupule a agenţiilor de publicitate din ţara noastră. În Franţa (în ultima vreme şi la noi de către Tnuva) se produce de ani buni iaurtul marca Yoplait pe care e afişat sloganul „saveur d’autrefois”. În România s-a lansat anul trecut, de către Napolact, o gamă de iaurturi (oribile la gust) pe care scrie „gusturi de demult”. Diferenţa dintre cele două e dată de faptul că al doilea slogan reprezintă traducerea din franceză a primului.




">

11 comentarii:

  1. pai si ti se pare tie ca se incalca in vreun fel legea?Daca faceau asta cu un slogan inregistrat in Romania atunci era ilegal.Dar asa, nu...De ce sa te complici?

    RăspundețiȘtergere
  2. nu se incalca zici tu? unde scrie asta?

    RăspundețiȘtergere
  3. eu mereu m-am intrebat cum se fac toate emisiunile nora pt ma-sa, test de fidelitate, etc. alea nu sunt tot idei furate? furdei?

    RăspundețiȘtergere
  4. pentru alea se plateste, is formate care se cumpara, ca un fel de franciza. ca fornetti.

    RăspundețiȘtergere
  5. ...

    sunt dezgustată. Chiar dacă nu se încalcă sau nu se poate demonstra că s-a încălcat un drept de autor, tot furăciune se cheamă.

    RăspundețiȘtergere
  6. piperusha, nu e cazul,dear,sa te dezgusti atat :). Daca nu se incalca dreptul de autor, atunci nu se mai cheama "furt" . Si pana la urma, mi se pare km greu de dovedit k e 1 "furt" .E in romana. Dk il puneau in franceza,mai ziceam.
    Adik ,zic eu,acum nu treb sa mai utilizeze nimeni niciod,pe tot globul, expresia "gusturi de demult" pt k nush ce firma din franta(a se vedea k o scriu cu litere mici), are un iaurt cu numele asta?. :/
    Poate scrie un chinez,adik deseneaza expresia pe limba lor imposibila . Si asta incalca copyright.ul ?
    Parere empirica am sp aici. Nu dispun de informatii despre copyright,aiureli..

    RăspundețiȘtergere
  7. yoplait nu e nush ce firma in plm, e cel mai mare producator european am impresia. si mai e si competitor direct pe piata romaneasca, macar regula bunului simt trebuia aplicata.

    RăspundețiȘtergere
  8. intr-un fel ai dreptate ,ditotdeuna ce e mai tipic ''FRANTUZESC" va fi mai bine vazut

    RăspundețiȘtergere
  9. Am gustat si eu iaurtul ala cu aroma de trandafiri...mi-a lasat senzatia ca ling pe cineva care tocmai iesise de la dus si care folosise un gel de dus din ala in bidon mare,cu miros de trandafiri.
    Bleach!

    RăspundețiȘtergere
  10. legal nu s-a incalcat nici un drept. nu stiu sa fi avut yoplait vreun proces cu napolact pentru acest lucru. si daca s-ar fi simtit lezati de asta, sigur i-ar fi dat in judecata. si nu prea cred ca pe logo ai copyright, ci pe numele brandului, din ce stiu eu. altfel ar fi ilegal, de exemplu, sa existe 2 filme cu acelasi nume.

    RăspundețiȘtergere
  11. probabil ca nu e ilegal, dar e "penal", ca sa ma exprim asa. si nu-s de acord cu comparatia cu filmele. cate firme in afara de nike au logo "just do it"?

    RăspundețiȘtergere