sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Într-o zi un lup a borât o oaie...


Nu mi-au plăcut niciodată căciulile din blană de oaie. Pe cele de astrahan le urăsc, mai ales că ştiu cum se scot mieii ăia nenăscuţi direct din burta oilor. N-am înţeles niciodată fascinaţia românilor de peste 40 de ani pentru aceste căciuli. Mereu îmi apăreau ca un simbol al înapoierii poporului român şi a Estului, în general.

Într-un episod din Seinfeld toata lumea lua la pulă o astfel de căciulă pe care şi-o luase George. Nici dracu’ nu umblă în vest cu asemenea spurcăţenii.Mi-am pus şi eu una pe cap mai demult. Incredibil de incomodă, grea, inutilă, te simţi ca o muiere africană care duce pe cap un coş cu banane. Nu te apară nici de frig, pentru că nu-ţi acoperă urechile.

Cine dracu a inventat aceste conuri, trunchiuri de conuri, cilindri, aceste deformări chinuite ale blănii de oaie? Probabil vreun strămoş al lui Becali a găsit o bucată de oaie vomitată de vreun lup şi şi-a pus-o-n cap. La televizor vedem uneori meşteri mândri de acest meştesug transmis din tată în fiu, cu ochii lăcrimând când ne spun că e pe cale sa se piardă această mândră zestre ancestrală a poporului, căciula vomitată de lup. Doamne ce mă bucur! Dispariţia ultimei căciuli de blană din România, va fi semnul ieşirii din criza economică şi politică perpetuă.

Cu toţii am observat câţi directori de instituţii publice, parlamentari, lideri sindicali, şmecheri cu burtă au asemenea căciuli care le decorează cheliile ca niste muşuroaie dezgustătoare de cîrtiţă. Pentru ei reprezintă un motiv de mândrie, un indicator de statut social, pentru mine reprezinta tot ce-i mai urât în ţara asta. Dispariţia lor va marca sfârşitul unei ere, moartea ultimelor fosile comuniste.

În imagine îl avem pe preşedintele uneia din cele mai înapoiate ţări din lume, domnul Hamid Karzai din Afganistan. Cu căciulă.



51 de comentarii:

  1. Acest tip de caciula se foloseste de catre cei pe care i-ai descris tu pentru a-i proteja impotriva intemperiilor.Mai exact, CA SA NU-I PLOUA IN GAT!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt caciuli de fitze pentru smecherii cu burta. Foarte interesant articolul! tineti-o tot ashea!
    MumaPadurii

    RăspundețiȘtergere
  3. sa nu uitam de caciulile din blana de iepure care iti fac capul sa para ca un sertar. sau alea de vulpe rotunde ca anvelopele de masina. is aceeasi specie.

    RăspundețiȘtergere
  4. oh, alea is magice, alea de vulpe. n-am mai abordat si caciulile de femei, dar e acolo material de studiu.

    RăspundețiȘtergere
  5. caciulile astea sunt facute ca sa simta ţaranul roman ca are si el ceva pe/in cap. de aceea sunt si asa grele, ca sa-l faca sa se simta mandru.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ău, zici ca'i Picard in persoana.

    RăspundețiȘtergere
  7. neata Marghi! inteleg ca esti nora noastra. bine-ai venit in familie!

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga mama soacra, aveam ceva emotii d'aia am trimes buzduganu'nainte, da' asa s'teti de amabila ca'mi vine sa'mi dea o lacrima brusca si sa va pup de doua ori, maxim şasă, macar ipotetic. N'am venit decat cu limbaju' trivial pe post de cadou.

    RăspundețiȘtergere
  9. tac-tu socru-i cel mai bucuros de cadou. imi place ca esti respectuasa, a stiut odoru sa-mi aleaga nora. ia spune la mama, esti bortoasa?

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu, dar lucram si la asta. Pan'acu' au iesit trei negri si unu' vietnamez. Io fat numa idei geniale, la copii mi s'a reprosat ca nu ma pricep. Asa ca o sa ma rezum la ce stiu mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  11. hai noa, tu mama tu! nu fii naspa!

    RăspundețiȘtergere
  12. da ce-am facut mama?? doar i-am dat neste salata de boeuf la nora!

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga, relaxeaza'te, ne anturam si noi ca femeile cu rictusurile intepenite pe mufa sub forma de zambet elegant, si mainile pe toarta cestii de cafea.

    RăspundețiȘtergere
  14. ia sa-l scot pe tac-tu de sub masa de unde culege framiturile cu 2 l de palinca sa va salute si el

    RăspundețiȘtergere
  15. lasa margi, ca si mie tot asea imi face. cand eram mic intra peste mine la baie. si deja eram cocosel. asa-i place sa se bage.

    RăspundețiȘtergere
  16. de fapt beam kombucha, excelenta ultima recolta. buna seara! vad ca e destrabalare.

    RăspundețiȘtergere
  17. ti-am zis marghi ca io am un tic nervos? daca nu bea ceva, tare nervos ii ticu'. si sparge.

    RăspundețiȘtergere
  18. Stiam ca va veni ziua cand trebuie sa dau piept cu salata de biof si povestile de dupa palinca. Dragul meu, treci supt masa sa ma stimulezi la o conversatie placuta cu ai tai.

    RăspundețiȘtergere
  19. da, si cumpara-i si-un paches de lays. ca cine stie...

    RăspundețiȘtergere
  20. pachet in plm. mi-a ajuns ciuperca la cap.

    RăspundețiȘtergere
  21. sper ca nu vreti sa-mi spurcati casa! la noi maica nu-i cu supt, numa cu misionaru'

    RăspundețiȘtergere
  22. Ce supt, doamna draga? Ca doar nu i'am zis ca ma bag io supt ma(')sa.

    RăspundețiȘtergere
  23. baaa, mare combinator fecioru-miu! imi place mama de ea, e bataioasa

    RăspundețiȘtergere
  24. Asta e frun apropo? Ca io nu bat covoare. Ca le doare. Io doar le calc in picioare ca pe orgoliu' si demnitatea masculine.

    RăspundețiȘtergere
  25. e bataioasa numa cu astia din familie mama. ca de la serviciu tot nervoasa vine si zice ca o, scuza-ma,fut aia.pe mine ma cearta mereu da acolo nu si-ar baga o pula in sefi.

    RăspundețiȘtergere
  26. Cum te cert io pe tine, nu cert pe nimeni. Si daca pe mine ma fute cineva, tre'sa fut si eu pe cineva la randu' meo. Nu te mai plange ca nu mai vin nervoasa al'data.

    RăspundețiȘtergere
  27. @nora: sper numa ca nu porti tocuri - pt demnitate si orgoliu, ca la covoare nu-i problema. suntem avuti. se murdareste, aruncam!
    @fiul: asa-i bine mama, capu plecat... cineva tre sa plateasca si berea aia

    RăspundețiȘtergere
  28. noa zi marghi, spune-i lu tata cu ce te-am loat.
    cu doua cufere de pantofi am luat-o. am luat-o din dragoste asa ca sa nu ma mai ăsta.

    RăspundețiȘtergere
  29. Port numa la ocazii speciale adica pe parchet intru' deliciul vecinilor de dedesupt si pe umerii lu' fio'tu ca'i incadreaza frumos faţa.

    RăspundețiȘtergere
  30. cum ostape, asa-i? da tu ai un cap frumos, rotund...

    RăspundețiȘtergere
  31. Si uite ce frumos apreciaza el ca am atatia pantofi. Vedeti domnu'? Aveti un fiu cu suflet nobil, asa ca dumneavoastra. Si stie sa aprecieze calitatile unei femei. Respectiv faptul ca aceasta stie sa cheltuie bani pentu a exista armonie in cuplu. Nimic nu sade mai bine unei femei decat atunci cand e cu picioarele incaltate in pantofi cu toc, asezati pe umerii lu' barbac'so. Si na, tre'sa mai variem si noi. Ne'ntelegeti acu'.

    RăspundețiȘtergere
  32. acuma-i frumos si rotund, da cand ma dadeai cu el de birou ca faceam purcei cu stiloul in caiet nu era frumos si rotund.

    RăspundețiȘtergere
  33. da, odoru mamii! sper ca nu mai esti patratos si prin alte parti, ca vaz ca Marghi a ta imi seamana

    RăspundețiȘtergere
  34. Io ma gandesc acu' care parte a mai fost tunata. Si ma gandesc oare daca s'a putut lua din anumite parti cum s'a putut pune'n altele?

    RăspundețiȘtergere
  35. ia te uitaaa, a mai servit-o barbatu-miu c-o palinca si-si dadu drumu la gura! tu stiai ostape mama ca ea gandeste?

    RăspundețiȘtergere
  36. Nu, am tinut ascunsa treaba asta, de ce m'ati dat in fapt? Asa bine mergea totu'. Stiam io ca'i un siretlic ascuns in palinca aia marsava. Doamna, io gandesc numa perversitati cel putin in ceea ce'l priveste pe fio'tu. Asta sa stiti.

    RăspundețiȘtergere
  37. marghi draga, mai lasa paharu ala. mama fa-i un sirup de zmeura. mai ai?

    RăspundețiȘtergere
  38. sa nu-l faci mama sa sufere, ca el a mai murit o data saracutu...

    RăspundețiȘtergere
  39. sirop de zmeura nu mai e ca i-l dadui lu tac-tu sa nu puta a palinca la doctor, da mai e matraguna

    RăspundețiȘtergere
  40. Pastrati'o, doamna. Ca o sa aibe nevoie de ea daca'ndrazneste s'aplice cu mine schema aia cu muritu' si apoi cu'nviatu' la loc ca sa se duca dupa bani pe care sa'i bea.

    RăspundețiȘtergere
  41. d-apai ce-ai vrea sa faca cu banii? sa-si ia caciula de astrahan?

    RăspundețiȘtergere
  42. Sa'mi faca mie zestre si sa bem impreuna cu totii banii de caciula de astrahan ca nu se asorteaza cu pantofii mei cu toc.

    RăspundețiȘtergere
  43. petrov ii tot in pivnita? aduce vinu ala odata?

    RăspundețiȘtergere
  44. mama, voi spalati vasele p-aci, ca noi mergem sa ne uitam la tvr cultural la un film nemtesc!

    RăspundețiȘtergere
  45. pula film, ca au venit tovarasii cu bere la punga.

    RăspundețiȘtergere
  46. Decebal, da, Decebal le-a inventat.. sa fie mai cu mot decat taranii lui.

    RăspundețiȘtergere
  47. Frumos! Ast lucru ţi-ai găsit tu să îl denigrezi?
    Ţăranii proartă caciulă pentru că aşa au purtat şi strămoşii lor.
    Mai bine ţăran cu căciulă decât prost şi gol pe dinăuntru. :)

    RăspundețiȘtergere
  48. da nu mai bine-mi sugi tu pula sa ma faci si mai gol? mars in plm!

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate