joi, 28 ianuarie 2010

Madame Bovary pentru to(n)ţi

- Domnişoara studentă, haideţi să acceptăm că nu sunteţi pregătită pentru examenul de azi.
- Domnule profesor... emoţii...
- Înţeleg perfect, domnişoară. În acest caz, îmi cer scuze. E posibil să fiţi o fire mai sensibilă, iar întrebările mele să vă fi inhibat. Spuneţi-mi atunci, vă rog, ce vi s-a părut dumneavoastră semnificativ, orice, în legătură cu Madame Bovary?
- Da. Păi... Madame Bovary c'est moi...
- Asta vi s-a părut semnificativ în legatură cu romanul? De ce?
- ...
- Ah, aveţi dreptate domnişoară, este vorba despre scena aceea memorabilă, în care domnul Bovary bate la uşa doamnei Bovary - care era supărată şi nu voia să primească pe nimeni - şi-i spune: "Madame Bovary, c'est moi!", aşa-i?
- Da, da! Exact!
- Excelent domnişoară, Flaubert v-ar fi fost recunoscător pentru viziune! 5!

12 comentarii:

  1. =)) cam asa ceva am luat si eu bacu` la matematica

    RăspundețiȘtergere
  2. Decat sa-i trec asa as prefera sa ma duc sa ma spanzur.

    RăspundețiȘtergere
  3. chesia asta a avut o repercusiune: in urma enormitatii asteia, proful (celebru de altfel - CMI pt cunoscatori) a decis sa nu mai dea niciodata examen oral.

    RăspundețiȘtergere
  4. bai, PRECIZEZ că nu sunt eu protagonista întâmplării. am povestit-o ca pe un exemplu de monstruozitate care se întâmpla foarte des la facultăţile de Litere

    RăspundețiȘtergere
  5. servus...
    ma intreb ce ar fi raspuns domnisoara daca ar fi intrebat-o despre... Raskolnikov?!
    ps. si fiindca-mi place şi Ilf, nu numai Petrov ;), bun venit prin blogolumea mea... :)
    cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  6. ar fi raspuns probabil ca fratii Karamazov sunt niste scriitori extraordinari, care, pe langa romanul lor de capatai "Dostoievski", au mai scris si "Crima si pedeapsa" =))

    RăspundețiȘtergere
  7. Singurul loc unde au rost examenele orale e la medicina.
    Eu stiu un prof la materia caruia examenele de RE au fost programate de catre decan exact atunci cand era omul intr-o delegatie in strainatate.

    RăspundețiȘtergere
  8. la mine in urbe, un personaj a reusit sa ia 5 la proba oral la bac dupa ce i s-a cerut sa recite oricare doua versuri din oricare poezie a lui eminescu. a recitat perfect primele doua versuri din poezia "floare albastra".

    RăspundețiȘtergere
  9. @ doctore - esti prea decent cu examenele alea =))
    @ ostape - asa stiu si io o istorie tot de la bac: in disperare de cauza, profii au intrebat-o pe una ce proza a scris Eminescu. aia a stat, s-a gandit, si-apoi c-un zambet triumfator: e o capcana, nu? toata lumea stie ca Eminescu e poet!!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. dupa cum spuneam in comentariul anterior, pierdut pe undeva, eu am trecut clasa a zecea enuntand la fiecare ora de mate la care eram scoasa la tabla, teorema lui Pitagora. deh, liceu de filologie-istorie :))
    in apararea mea trebuie sa precizez ca la chimie si fizica am trecut cu media 10 :)) necunoscute sunt caile sinapselor mele..

    RăspundețiȘtergere
  11. @flavius, maine e invitatul special, sa nu ne renegi=))

    RăspundețiȘtergere
  12. Bine ca nu a avut "Enigma Otiliei". Atunci l-ar fi citat pe Felix care spunea "Flauberian as spune Otilia c'est moi!" :)) Mi-e mi-a cazut la bac insa imi mai amintesc cate ceva desi au trecut ceva anisori de atunci.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate