sâmbătă, 13 februarie 2010

Guess Who, tu te-ai născut din locul potrivit!


De ceva vreme mă fute psihic din orice poziţie “Locul potrivit” al lui Guess Who, o piesă simpatică, numa bună de fredonat când te pişi, când mături sau când vrei să-ţi plângi de milă. Într-o încercare de a-mi exorciza urechile de aceste versuri imbecile, imbecilitate de care doar Mihai Godoroja mai dă dovada când compune versuri pentru Iris, am să fac o scurtă analiză a acestora.

Locul potrivit

Suntem copii de-acum vom fi
Plini de uimire, plini de iubire
Cu ochii vă urmărim
Ştim de pe acum ce ne aşterneţi la drum
Nenumărate flori şi palate
Să avem noi mâine aur şi paine
Voi sunteţi nişte eroi
Dar într-o zi şi nooooi…


Piesa debutează în forţă cu versurile comuniste din “Noi în anul 2000”, versuri care de altfel se potrivesc la fix, prin naivitatea lor, cu cele două strofe şi-un refren care urmează. Acestea sunt totuşi cele mai coerente versuri, e vizibil faptul că ele nu-i aparţin lui Guess Who. Ştim cu toţii că hiphoperilor le place să folosească sample-uri ca să-şi umple lacunele creative, la fel face şi Guess Who. De asemenea, suflatul nasului în batista cu muci ceauşisti a prins bine la public până de curând, chiar şi la cel occidental, a se vedea noul val din cinematograful românesc. GW s-a adaptat din mers.

Şi noi ştim că a trecut mult timp, va trece încă pe atât
Presimt în 10 ani mai prind câţiva ce mint, câţiva ce ţin să plece
Las’ că trece, românu-i făcut să înece amarul cu sânge rece
Când dă de necaz că trece cu o bere la rece se întrece.


Aici GW observă c-a trecut mult timp. Incredibil! Începe să se vada şi fatalismul de cartier, atitudinea de cioban din Mioriţa. Resemnat în faţa soartei, a morţii, GW preferă să nu facă nimic şi să bea o bere, ca toţi românii, crede el, asteptând senin moartea, reintegrarea în natură, eventual îngroparea într-un lan de marijuana pentru a visa frumos pe cealaltă lume. De remarcat însă folosirea metonimiei, înecarea amarului cu sânge rece, de unde deducem că GW a dat totuşi bacul la limba română.

Zi-mi de ce fuuuri, da’ cât mai vrei să fuuuri?
Nu vezi că suntem multe guri şi ştim cu toţii ce înseamnă să-nduri.
Da’ câte căzături să îndur, cam cât te bucuri şi cât înjuri
La căte lucruri poftesti din jur şi eşti sigur că n-ai destul.


Dar iată că, brusc, activismul social se răscoală în GW. El luptă acum verbal cu cei care fură. Greu de spus dacă se referă la clasa politică sau la tovarăşii lui de furat din buzunare. Oricum imprecaţia “zi-mi de ce furi!”, arată că, dincolo de fatalismul său manifestat anterior, el are o conştiintă, e revoltat, ar vrea să nu se mai fure, întrucât furtul acesta s-ar putea să-l afecteze direct.

Dar nu-i nimic, sunt consolat de mic
Tu eşti conştient ce zic yooo?
Nu ne-am născut în locul potrivit
Nu, nu, nu ne-am născut în locul potrivit
N-am primit, am făcut totul din nimic!


Aici tensiunea ratatului atârnător de scara blocului răbufneşte, în acest refren se regăsesc toţi atârnătorii. GW e consolat de mic! Cum pula mea eşti consolat de mic, mă? Io, când eram mic, nici n-am observat că eram sărac, aşa vesel eram, nici mâncare nu-mi trebuia, ajungeam noaptea acasă, doar nu-i fi fost tu vreun genial care rezolva de la 4 ani ecuaţia inflaţie-somaj? Iată că ajungem şi la locul potrivit. Nu s-a născut săracul în locul potrivit. Păi, bă pulă, dacă te naşteai în Afganistan, acuma pliveai maci pentru opiu, nu fumai iarbă în scara blocului! Sau voiai să te naşti direct în Rai? Nu te-ai născut în locul potrivit? Da’ tu ce pula mea, n-ai mâini, n-ai creier (adică nu ştiu…), tu depinzi de loc ca să nu fii ultimul loser, nu de tine?

GW pare că regretă comunismul. Îl doare sufletul că n-a primit nimic, că a facut totul din nimic. Ce pula mea voiai mă să primeşti? Pe de-o parte arăţi cu degetul comunismul, pe de alta acuzi capitalismul? Ce e în capu’ tău? Aşa e, mă, în capitalism, tre să faci totul din nimic.

UuuuuuuUuuuuUuuuuuuUuuuuu

Mai degrabă muuuuuuuuuuuuuuuu…

Şi-ai mei sunt sigur ca ai tăi nu m-au crescut cu vânătăi
M-au invăţat cum să nu o iau pe alte căi
Mi-au explicat că lumea-i rea şi viaţa-i grea
Şi tre’ să fac cumva ceva
Mi-au spus că odată şi odată se duc…


Asa şi? Te temi că mor şi nu te mai întreţin? Bucură-te în pula mea c-o să vinzi apartamentul… Acuma ce faci, apelezi la compasiunea loserilor care stau cu părinţii?

Şi tre’ să mă agit că tre’ să mă lupt
Că timpul trece dintr-un foc
Mă plimbă din loc în loc,
Mă schimbă după noroc
Mă aleargă doar pentru un singur vot.
Lumea simte, vrea fapte nu cuvinte
Un simplu om să fie preşedinte!


Spre final, revine fatalismul lui GW, credinţa lui în determinism, pe GW îl plimbă timpul, îl suflă vântul ca pe rufele de pe sârmă. GW nu crede în liberul arbitru, psihologia lui de atârnător manifestată prin aceste versuri prinde bine la fraierii care fredonează peste tot “nu ne-am născut în locul potrivit”. Totodată, GW nu e mulţumit că are dreptul la un singur vot, e obositor să votezi o dată doar un vot, ce pula lui. Un om simplu ar trebui să fie preşedintele, un om neinstruit, eventual vecinul lui de scară sau măcar Gigi Becali. GW nu observă totuşi că noi chiar avem un om simplu preşedinte şi nu e bine. Interesantă e opoziţia dintre agitaţia, lupta lui şi timpul care-l plimbă din loc în loc, agitaţie care se dovedeşte ipocrită în condiţiile în care el nu crede în ea.

Dar, dar, dar
Dar nu-i nimic, sunt consolat de mic
Tu eşti conştient ce zic yooo?
Nu ne-am născut în locul potrivit
Nu, nu, nu ne-am născut în locul potrivit
N-am primit, am făcut totul din nimic!


Piesa se încheie cu euritmia de tip kiki-riki-miki, mic-nimic-potrivit. Sincer m-am săturat de hiphoperii aştia care, dacă au citit Scufiţa Roşie, se cred deja mari sociologi, antropologi, ecologişti şi dracu’ mai ştie ce. Bă, Guess Who, iţi doresc să te întorci înapoi în locul potrivit, de unde-ai ieşit!

">


51 de comentarii:

  1. Atentie caine rau? Atentie Petrov!
    Imi place, bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. GW ar trebui sa-si faca gazeta ca le zice adanc din suflet mancati-as, ar putea face genericu la voxpuli de exemplu.
    Eu zic sa nu-l subestimati. Uite ca laba vesela din tei a ajuns pana si in The Hangover. Poate GW face coloana snora la Avatar II.

    RăspundețiȘtergere
  3. io astept cu nerabdare o analiza stilistica a versurilor lu' cedric. in serial daca se poate

    RăspundețiȘtergere
  4. Mama, ce de timp liber ai. Excelent! As vrea sa citesc si un articol despre Cristian Gava. Daca se poate, chiar 2- unul al lui Cemah, unul al lui Petrov

    RăspundețiȘtergere
  5. @ultimul anonim: n-am timp liber in plm, is doar foarte destept. gava ala da, am o simpatie de tip bocanci in gura pentru el inca de pe vremea cand ne dadea lectii de iubire la tv, fara sa-i fi iesit primu floc pe pula.

    RăspundețiȘtergere
  6. absolut genial =))))))

    pot trimite textul asta pe mail la birou? poate n-o sa mai ascult capodopera vietii de 155363457 ori/zi :D

    RăspundețiȘtergere
  7. parca m-am intors la liceu si citesc analize literare. si diferenta e ca inainte aveam analize de cacat si asta e analiza la cacat :))

    RăspundețiȘtergere
  8. domnule anonim caruia i-am respins comentul. am mai precizat pe-aci. nu va mai adresati cu numele meu de pe forumuri sau altundeva, ca nu public comentariul, multumesc pentru atentie!

    RăspundețiȘtergere
  9. Io măcar recunosc, dacă m-aş fi născut în altă ţară tot o putoare aş fi fost. În Bambergul meu natal (e pe lângă Munchen) aş fi ieşit la o bere cu băieţii să comentăm evenimentele sociale ale vremii, aş fi strigat "Buei Jurgen, aşa e la noi la nemţi bă, suntem de tot căcatul, numa-n Germania îţi permiţi aşa ceva. Într-o ţară civilizată îi aresta pe ăştia"

    RăspundețiȘtergere
  10. Melodia e pe radio de 50 de mii de ani....si fa ceva cu Blogu e ca e cam de cacat.Ti s-a stricat sau ceva de genu hatemeleu si arata ca masinutele mele pe care le stricam cand eram mic....filmuletu intr-o parte rotile in alta comentatorii la firu ierbii

    RăspundețiȘtergere
  11. asa, radio, si ce? io ce zic acolo in primele 3 cuvinte?

    n-are nica blogu, te uiti tu cu cacatu ala de internet explorer sau ceva de genu browser prost care de cacat ca cacatu. o sa fac mai multe posturi simple, cu poze pt tine.

    RăspundețiȘtergere
  12. Firefox 3.5 amice.....cred ca tu navighezi pe sanie de crezi ca se vede bine sau vrei sa fii un cul diferit.....desi multa lume foloseste mizeria asta de blogger blog de cacat probabil ca nu mai are nimeni ......macar scrii misto, n-am avut unde sa citesc

    RăspundețiȘtergere
  13. deci cu culoarea ai tu problema (e destul de intamlnit template-ul asta), io ma gandeam ca vrei sa citesti, nu sa faci cromoterapie in plm. acuma ce sa-ti zic, daca nu-ti place, nu intra? nu, ca nu-s idiot. te mai asteptam. curand pe milfsipetrov.com.

    RăspundețiȘtergere
  14. apoi era si timpul sa-ti faci firma pe firmament.
    da vezi nu-ti pune prea multe poze si scripturi (minim 2MB/pagina) cum se obisnuieste la incepatori cand ajung la selfH ca-ti expira banda tata-tata pana se gata luna.

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu am stat sa scotocesc pe blog ,sa vad daca exista o poza de profil cu personajele reale din spatele acestor "nume fantastice" Milf -Petrov.
    Daca exista sau nu pe site poza de profil ,as vrea sa vad chipurile acestor critici "perfecti",ca va credeti puli sculptate din lingouri de aur.

    RăspundețiȘtergere
  16. da' exista un nume in spatele acestui anonim fantastic? daca exista, as vrea sa stiu cine este acela care se caca imprastiat din cauza unor puli din aur care l-au agresat.

    RăspundețiȘtergere
  17. Pe cand o cronica mica mica la Eurovision?:))

    RăspundețiȘtergere
  18. nu stiu, ca nu m-am uitat inca. sa vedem:)

    RăspundețiȘtergere
  19. Milf & Petrov - onanisti contemporani!

    E printre putinele piese aparute de curand care nu sunt facute doar pentru pitipoancele de Mall!

    Sa inteleg ca voi v-ati castigat dreptul de a critica ...prin nastere?! Sictir!

    RăspundețiȘtergere
  20. prezumtia de prostie se confirma pentru toti fanii lui guess who.

    RăspundețiȘtergere
  21. Ai analizat pertinent si ilar urma de idee continuta de piesa lui GW cum arahidele si alte oleaginoase sunt prezente in ciocolata ieftina.
    Totusi ce e aia o imprecatie? Nu presupune si ceva limbaj neelevat?

    RăspundețiȘtergere
  22. ce frustrati sunteti frate :)).cu cata usurinta il faci "ratat". da tu ce esti ma, ca stai aici si iti pierzi timpul analizandu-i piesa? cam ce muzica asculti tu, daca asta e de cacat? daca el e de cacat, cam ce ti-ar putea gadila urechile pretentioase? simona senzual? gutza? sau connectr? sau poate mozart? esti un rafinat? nu frate, unii nu se pot abtine sa nu carcoteasca! nu conteaza, ce viata a avut omul ala, cat a muncit pana a ajuns unde e, ca piesa lui este redarea unui sentiment, a unei dezamagiri a unei persoane care probabil, a trait si clipe mai grele in capitalism.cel putin pana acu, sa ajunga vedeta, statut la care aspira multi vad :)))). eeh, ce sa-i faci, poate la anu petrov sau kkt cum te-o chema.unii chiar ar trebui sa stie cand au atins limita la aruncat si improscat venin si ura si dispret fata de tot ce ii inconjoara.frate, nu-ti place, muta-te schimba canalul fa dracu ceva. poate nu stai in locul potrivit atunci cand auzi melodia, arunca naibii tv pe geam, dar nu te mai plange si lamenta, ca o pizda.

    RăspundețiȘtergere
  23. da, suntem rafinati, dublu rafinati. ultimele fraze din comentariul tau sunt valabile si pentru tine.

    cam frustrat esti, e plin blogu de balele tale anonime. te mai asteptam sa radem de tine!

    RăspundețiȘtergere
  24. da, esti si cam prost pe deasupra. ala a fost singurul meu comment just to let u know. te arunci in afirmatii prea repede, nu te mai infierbanta atat.

    RăspundețiȘtergere
  25. da, mai bine stai in locu potrivit si tu.

    RăspundețiȘtergere
  26. Ahh ce bine ca exista o casuta de comentarii!!!.
    Asadar bai taurule...ca sa nu zic berbecule care te repezi cu capul inainte...vezi ca esti cam superficial in analiza piesei.

    Desigur nu avem de-aface cu o opera eminesciana si GW nu a compus el versurile ci cei de la Parazitii cel mai probabil.

    INSA..si e un mare INSA...Daca e sa analizam mesajul la rece, e foarte adevarat ca nu ne-am nascut in locul potrivit.

    Atitudinea ta e criticabila din f multe puncte de vedere.
    1. faci o comparatie total neinspirata cu o tara din lumea a 3-a. De aici gresesti enorma. In primul rand mentalitatea ta e de loser daca te multumesti cu putinul pe care il ai fiind fericit ca nu esti afgan. Ar trebui sa ne comparam mereu cu cei mai buni ca noi ca sa progresam macar 1%. N-ai cum sa compari Romania cu Afganistan pentru ca Romania e in Europa intr-o lume in care pretentiile sunt de cu totul alta natura.
    Frustrarea fata de tara asta de cacat e ca prin aproape tot ce reprezinta ea e mult sub nivelul celor cu care TEORETIC stam la aceeasi masa a UE.
    2. Apoi sa stii ca e o mare problema cu ce iti da tara. Spui ca nu conteaza locul daca vrei sa realizezi ceva in viata.
    Ba chiar conteaza mult.
    Romania nu imi da nimic, nici macar ceva esential si anume o sansa de a reusi in viata.
    Am terminat 2 facultati ca lumea nu de dragul diplomelor, am un master in managementul proiectelor, sunt tanar, 23 d ani si am lucrat deja la cel mai important ziar din tara(datorita unui hobby) si acum sunt un oarecare editor de XML daca ai idee. Ceea ce e f putin comparativ cu studiile pe care le am. Am fost si pe la MAE si prin alte tari europene la concursuri internationale de drept umanitar etc. Diplome, cursuri, 2-3 limbi straine.

    Si ce daca? Nu am nicio sansa sa ma angajez nicaieri. Am trimis zeci de cvuri, am mers la toate targurile se pare ca nu e de ajuns.
    Statistic cat la suta din populatia Romaniei are ce am eu? Si cat la suta le au pe bune?
    Salariile sunt mizerabile. Conditiile la fel. Toti imi cer experienta la 23 de ani dar unde PM s-o fi facut? Am lucrat unde am putut pana acum nu unde am vrut neaparat. N-am vrut sa fiu un lenes care sa stea acasa s-o frece aiurea. M-am luptat mereu dar pt ce?
    Am nevoie de o sansa sa pot ajunge la nivelul potentialului meu care fara nicio modestie e peste cea a unui oarecare betiv de scara blocului.
    Cine imi da mie sansa asta? Romania? Tara asta nu imi ofera nimic, nici macar un strop de decenta.
    Asa ca da...eu unul pot spune ca nu m-am nascut in locul potrivit. Nu stiu cat de adevarat e si pt cel care canta melodia asta, intamplator l-am cunoscut fugitiv si mi se pare un artist de plastic scos pe piata pt bani de catre Parazitii.

    Ideea e ca daca tu esti multumit cu tara asta si dormi linistit seara pentru ca nu te alearga leii in Senegal inseamna ca esti un om mic cu un potential si mai mic si poate tara asta e chiar prea buna pt tine.

    RăspundețiȘtergere
  27. Inteligenta replica mi-ai dat... vezi nu ma confunda cu alti anonimi de aici. Postul asta lung e primul pe acest site. E bine oricum sa vad ca la toate chestiile pe care ti le-am zis te-ai limitat la o replica pseudo-ironica.
    Nici macar 1 mini raspuns legat de tot ce ti-am zis. Probabil dialogul nu e punctul tau forte. Sau pur si simplu nu ai argumente....

    Imi place cand reduc la tacere cate un Zeus in literatura, sensuri abstracte si metafizica.

    RăspundețiȘtergere
  28. exista o casuta de comentarii pentru ca vreau eu, dobitoc polificalificat!

    is mai multi anonimi la postu asta tu care plm esti? ultimii doi? si ce plm vrei de fapt? mars la locu potrivit!

    RăspundețiȘtergere
  29. mama cat de prost poti sa fii

    RăspundețiȘtergere
  30. fa tu o piesa mai buna si asa o sa ne dovedesti cat esti de bun

    RăspundețiȘtergere
  31. bai anonim, io pricep ca te-ai abonat la postu' asta, dar sa stii ca s-au mai scris si altele. multe. mai ai de criticat. nu stiu, mergi la un psiholog, tre' sa-ti treaca obsesia asta cumva.

    RăspundețiȘtergere
  32. Pt. Anonim nr.X: sa te regasesti in versurile (?) puse pe melodia (?) gw (minusculele sunt intentie) suna cel putin ciudat pentru studiile avute, ce implica tone de lectura parcursa si cred inteleasa, pai ce te faceai daca scotea haihop-aru' ala un remix la Capra cu trei iezi? "Genialul artist ne explica in mod plastic realitatile contemporane"...

    RăspundețiȘtergere
  33. ...si-apoi Petroave, cum foarte sigur o sa apara melodia asta te rog sa nu zici nimic, pentru ca, nu-i asa, capra e animal nu pozitie, se cariaza admiratorii de hop hop...plm, de ce nu se limiteaza unii la bloguri dintre blocuri...

    RăspundețiȘtergere
  34. claudiu, ne cunoastem de undeva? =)) (petrov aci)

    RăspundețiȘtergere
  35. Nu cred. Am dat de blogul asta de vreo luna juma', imi place stilul asa ca n-ai incotro, am sa mai citesc. Scuze, daca te-am jignit n-a fost cu intentie...da' nu mi se pare normal ca diversi refuzati-refulati sa intre in ograda omului pentru a-si screme plangerile, ce dracu' pentru asta sunt site-urile de socializare, pot sa-si verse frustrarile din fata si din profil...

    RăspundețiȘtergere
  36. multumim! nu m-ai jignit deloc, eram doar curios (tot petrov de pe contu lu milf)

    RăspundețiȘtergere
  37. ma , ai facut ceva mai bun in viata ca sa poti sa il judeci in felul asta pe Guess who ? nu inteleg . acum ai dat exemplu de un om frustrat care singura lui ocupatie e sa stea in casa in fata calculatorului si care nu are alta viata decat cea virtuala . esti doar un copil , daca era asa cum spuneai tu , nu era el apreciat de atatea valori de care tu nu ai habar pentru ca esti un incult . cand ai sa faci tu ceva mai bun decat el , atunci ai sa poti zice tu si toti prietenii tai care iti posteaza pe blog , ceva despre el pana atunci gura mica si joc de glezne .

    RăspundețiȘtergere
  38. si normal ca , precum un om inchis la minte ce esti , nu vei aproba comentariul meu de mai devreme .

    RăspundețiȘtergere
  39. da, is un om foarte frustrat, in special prostia care ma inconjoara ma frustreaza. mai pofteste pe-aci.

    RăspundețiȘtergere
  40. Asa cum tu ai comentat versurile lui Guess Who, asa se pot comenta (de rau) versurile oricarei melodii a oricarui gen muzical.Sincer, cred ca tie ti-e ciuda ca nu ai inteles mesajul piesei si ai scris comentariul asta ca sa te razbuni;asa cum zice L DOC in piesa Calaul, ,,Simt golul ce trebuie umplut-capetele seci/Ce n-au inteles ca nu poti sa critici ceva ce nu intelegi"...deci vezi-ti de treaba ta si nu mai comenta aiurea la piesele rap.Spre deosebire de genurile comerciale, rapul nu va fi cantat niciodata playback si nu va avea versuri scrise de compozitori, fiindca rapperii sunt superiori celorlalti ,,artisti", simt muzica, iar versurile au un mesaj, spre deosebire de gunoaiele muzicale din pop(de exemplu).In speranta ca nu vei mai comenta aiurea, Pace!

    RăspundețiȘtergere
  41. ai scris aproape coerent. felicitari!

    insa nu generaliza, exista multe chestii in hip hop care-mi plac, chiar si de la guess who. nu tre sa te ataci asa grav.

    RăspundețiȘtergere
  42. fiecare scrie sau canta ce vrea...chiar daca textul lui analizat e de cacat, tu cum esti daca ai stat sa analizezi textul? Adica... fiecare cu teoriile lui, ca doar e democratie, sau ma insel eu?....
    P.S. Bine ca n-ai existat pe vremea lui edison, ca-i analizai becul si acum scriai la lumina lumanarii.

    RăspundețiȘtergere
  43. P.P.S. posibil sa fii ultimul om inteligent de pe planeta, care scrie doar lucruri inteligente.

    Ce vrea sa spuna poetul? => crezi ca stii ce vroia sa spuna daca analizezi textul? un cuvant poate fi interpretat in mii de moduri, de la caz la caz de la om la om...

    RăspundețiȘtergere
  44. trebuie sa recunosc ca piesa m-a exasperat si ca e de-o natura excesiv de comerciala. dar frate, din putinul pe care l-am citit, esti doar un arogant cu nasu pe sus care scrie articole la modul cel mai subiectiv posibil, iar masele aproba hotarat: ai dreptate, milf/petrov/milfsipetrov!
    critica de-asta proasta am vazut pe toate forumurile de pe toate domeniile .net, .org, .tx si altele. daca tot am inteles ca te recomanzi drept mare intelectual, incearca intai sa intelegi ce-i in jurul tau, sa iti alegi mai bine cuvintele si sa faci in pula mea o critica de calitate.
    personal versurile lu ghici cine nu mi se par deloc penale pentru ca traiesc in romania asta fara bani de la tata cum imi dai impresia si pana la maturizare am trecut prin ce zice fraieru ala. iar coerenta de care spui ca duce lipsa se observa mai degraba in posturile si comentariile tale. din nou, parerea mea, si de gresesc, mia culpa.
    nu ma intereseaza sa apara comentariul de fata pe blogul tau, deci il poti respinge, cum ma si astept de altfel. sau daca nu, macar sa vii cu o replica inteligenta :)
    de curiozitate, cati ani ai? cunosc un pusti de 15 ani care scrie cam in stilul asta. fara caterinca:))
    get a life, dude!

    semneaza: Andrei Burlacu.




    - vad semidocti pe toate drumurile -

    RăspundețiȘtergere
  45. E clar ca n-ai inteles nimic din piesa lui Guess Who. Intoarce-te la a asculta Christian D. si Connect'R

    RăspundețiȘtergere
  46. ba, voi nu va saturati vad. postu' asta e ca apa vie pt. fat frumos, ha?
    o sa-i raspund numai lu' Burlacu fiindca el m-a amuzat. Deci Burlacu: Petrov nu, da' io-s dispusa sa ma conversez cu tine, dar numai dupa ce termini liceul (unde o sa te invete ca "arogant cu nasul pe sus" nu e bine, "mia culpa" nu exista, plus chestiuni de logica, gen "e logic sa scrie subiectiv pe blogul lui personal").

    RăspundețiȘtergere
  47. o analiza foarte buna pentru o melodie comerciala si populista de la un artist de duzina . keep it up guys
    EP

    RăspundețiȘtergere