duminică, 7 februarie 2010

Roşu şi negru


Eram cu Mo la Mac Donalds, la o masă de lângă fereastră, când l-am vazut şi noi pe “negrul din PSD”. Un negru c-o geacă roşie pe care scria cu litere albe PSD s-a dat jos dintr-un Logan şi s-a îndreptat spre o farmacie. M-am căcat pe mine de râs. Când s-a întors, Mo a apucat să-i facă o poză.

Atunci m-am gândit să mă documentez un pic, era imposibil ca o asemenea prezenţă exotică să treacă neobservată de presă. Am ajuns acasă, am dat search pe google: negrul din PSD. Rezultatele au apărut imediat. Omul cică are ceva firma de construcţii, îl cheamă Gaston Bienvenu, e foarte încântat de România, mai ales de Cluj-Napoca, îi plac sarmalele şi-i place şi atentia presei cu siguranţă.

Gândul mi-a fugit la traiectoria lui internaţională. Îl şi vedeam într-un internet café dintr-o ţară africană obscură, Rooibosia să-i zicem, cu pământ bătătorit pe jos, cu multe muşte care-i intră în ochi. Gaston Rienvenu, cum îl chema pe vremea aia, se chinuia să trimită cât mai multe mailuri într-o engleză deficitară, ilieşciană, în care se dădea drept “barrister” aflat în legătură cu diverse familii de miniştri africani foarte bogaţi demişi prin lovituri de stat sau cu persoane ca Maria de mai jos, care de-abia aşteaptă sa umple buzunarele potenţialilor binevoitori ce i-ar ajuta să transfere banii din bănci dubioase. Mailuri de tipul ăsta:

From :Mrs Maria Herbert
Address: N11-Olof Salem Street
P.O. Box 59022, Safat 13060 Kuwait.

Dearest in Christ.

With Due Respect And Humanity, I was compelled to write to you under a humanitarian ground.

My name is Mrs Maria Herbert,from Kuwait . I am married to late Dr Martin Herbert, who worked with an oil company in Ivory Coast for Thirty-two years before he died in the year 2005.

He died after a brief illness that lasted only four days Before his death we were both born again Christian. Since his death I decided not to remarry or get a child outside my matrimonial home which the Bible is against. When my late husband was alive he deposited the sum of (US$5.2 M)(Five Million,Two hundred Thousand United States Dollar) in a General Trust Account with a prime bank in Abidjan . Presently,this money is still with the bank.

And Recently, My Doctor told me that I would not last for the next six months due to my cancer problem (cancer of the lever). Presently this money is still in the Bank. Having known my condition I am in need of a HONEST Hearted Individual Christian or Church that i will utilize this fund the way I am going to instruct herein.

I want somebody that will use this fund according to the desire of my late.husband to help Lessprivilaged people, orphanages,widows and propagating the word of God.

I took this decision because I dont have any child that will inherit this fund, And I dont want in a way where this money will be used in an un Godly way. This is why I am taking this decision to hand you over this Fund. I am not afraid of death hence I know where I am going.I want you to always remember me in your daily prayers because of my up coming Cancer Surgery.

Write back to me as soon as possible because any delay in your reply will give me room in sourcing another person for this same purpose, Hoping to read from you soon.
With God all things are possible. As soon as I receive your reply I shall give you the contact of the Bank in Abidjan . I will also issue you an authorisation letter that will prove you the present beneficiary of this fund.

May God bless and keep us as we seek to serve him.

Yours in Christ
Mrs Maria Herbert.

Până într-o zi când Mircea Geoană şi-a verificat mailul şi a zis: ia să încasez io potul cel mare! Gaston i-a cerut iniţial 50, apoi 100, apoi 200 de dolari…, pentru transferul banilor desigur, o adevărata avere pentru el, un fleac pentru prostănac. Apoi Gaston a ajuns România, trăgând concluzia că asta o fi fiind patria fraierilor, şi-a schimbat numele în Bienvenu şi s-a înscris în PSD drept mulţumire. Un partid destul de colorat de altfel... Restul, adică Loganul (mai există alt negru cu Logan?), firma de construcţii etc. au fost un fleac la abilităţile lui.

2 comentarii:

Persoane interesate