luni, 8 martie 2010

După melci ep. 2 - În care Petrov îşi ia inima-n dinţi şi găteşte melci


Ziua M: Am omorât melcii într-o găleata. Cu sare, iodată, că de aia neiodata nu am găsit. Puneam 20 melci şi-un strat de sare şi tot asa. O experienţă traumatizantă cum nu mai păţisem. Era să borăsc de 3-4 ori. Plus că mi-era mila de melci. Am găsit vreo patru morţi, puţeau înfiorător.


Ziua M + 1: M-am apucat la 8,30 p.m. să curăţ melcii din găleată. Prin amestecul mucilor cu sarea a ieşit o mâzgă super greţoasă şi puturoasă de culoare galbenă. De fapt, armele melcilor sunt mucii şi putoarea infernală, cu care te înving de dincolo de moarte. Am luat fiecare melc şi l-am spălat cu duşul. Degeaba, aproape deloc nu s-a dus mâzga aia, melcii în raiul lor îşi dădeau coarne şi se loveau cu cochiliile unul de altul de râs cred.


După asta i-am pus din nou în găleată şi i-am spălat în 3 ape reci. Fix pula din nou, bineînteles. Între timp fierbeam apă într-o căldare zincată. Am turnat apa fiartă pe melci şi i-am lăsat 15 minute. Mi-am confecţionat o ustensilă dintr-o furculiţă de plastic, căreia i-am rupt dinţii de pe margine. Am încercat să scot primul melc din cochilie. Eşec total. Deja eram rupt de oboseală, făceam cu nervii. Am luat altul şi-am reuşit, se face exact cum zice Pacha în prima parte. Desigur, putoarea nu se poate descrie în cuvinte. O putoare insinuantă, care ţi se bagă-n mâini, în haine, în inimă. Atunci am adus beţişoarele parfumate şi am aprins două (rain forest şi capricorn), le-am tot schimbat până la final.


Am reuşit să scot perfect din cochilii mai bine de jumătate din melci. Deci aveam cochilii destule. Cu foarfeca mea preferată, Herlitz albastră, tăiam picioruşele alea. Trebuie mare atenţie pe unde tai, pentru că melcii îs plini de căcat, n-am vrea să mâncăm căcat deci, cel puţin nu io. Melcii îs şi ei ca oamenii, unii au casa ditamai, da’ ei îs mici şi pricăjiti ca Irinel Columbeanu. Unii îs graşi ca Oana Roman, alţii supli, frumoşi şi deştepţi ca mine.


La final i-am pus într-un castron cu apă rece (fig. 1), unde i-am spalat iar în 3 ape. Apoi i-am spălat în apă cu oţet. Aia o fost singura bucurie! Am vazut înfrângerea mucilor, melcii în raiul lor şi-au rupt buletinele şi le-au mâncat. Cum atingea oţetul mucii, aceştia se făceau ca sperma când îţi faci laba-n apă, gelatinoşi adică, şi puteai să iei mucul foarte uşor.

















I-am pus într-o pungă şi i-am băgat în congelator. Era ora 01:30 p.m. Toată casa puţea a melc, am visat numai cochilii şi acuma când zici melc direct îmi vine mirosul ăla vomostimulator în nas. Mai trebuie să zic de câte ori era să vomit? Sau că tăiam mucii coagulaţi cu foarfeca?

Ziua M + n: Am cumpărat 400 g carne de vită şi legume. Am fiert carnea şi legumele cu condimente, printre altele cuişoare şi nucşoară. Când s-au fiert, le-am scos din zeamă, am lăsat un pahar de supă de aia cum a zis Pacha, apoi am fiert melcii în supă 2 ceasuri. Mirosul ăla de cuişoare m-a întors pe dos, mirosul de melc cu cuişoare - ceva mai dulce greţos nu există.

Cochiliile: le-am spălat în apă cu oţet şi apoi le-am fiert 2 ore, ca să fiu sigur, cu sodă de rufe (costă 1,7 lei), apoi le-am clătit bine din nou. N-am ascultat de Pacha care zicea să le dau doar un clocot cu sodă de rufe, sincer mi s-a parut puţin. (fig. 2)
















Am luat unt de care-am găsit, cel mai gras, n-am găsit de ăla de-al lui Pacha. Am făcut o pastă cu unt frământat, cu usturoi zdrobit c-un de ăla de făcut coctailuri (Pacha zicea tocat mărunt, zdrobit e mai aromat), pătrunjel, ţelină, leuştean, tarhon (ăsta nu figura în reţetă, da-mi place mie), ceapă, condimente. Şi am făcut exact cum a zis maestrul: luam cochilia, băgam o linguriţă de supă, apoi dop de unt pregătit (e foarte scârboasă şi partea cu untul, dacă e cald în bucătărie, începe să se topească şi te ungi din cap până-n picioare), apoi unul sau doi melci după care iar dop. Am obţinut cam 120 de cochilii căpăcite.(fig. 3, 4, 5)










































Cum sunt melcii? Fără legumele şi untul ăla e ca şi cum ai mesteca niste radiere plămânii de pe vremea lui Ceauşescu, plus scârba pe care ţi-o dă procesul preparării de care io n-o să scap cât trăiesc. Da’ sincer îs bunicei, merită să faci, te simţi ca un alchimist pe care procesul de căutare a pietrei filosofale îl iniţiază spiritual, nu găsirea acesteia. Şi pentru că mai e puţin şi începe sezonul, vă urez spor la treabă şi poftă bună!

(Sfârşit. Sper!)



P.S.: pozele mi-au fost oferite prin amabilitatea domnului Pacha, căruia îi mulţumesc încă o dată. Din păcate, n-a găsit decât pozele cinstite şi nu pe alea greţoase. Într-un fel mi se pare normal să nu păstrezi pozele alea, dacă vrei să mai poţi mânca vreodata melci.

26 de comentarii:

  1. bai macar a meritat sa mananci mucii aia? mai faci si alta data?

    RăspundețiȘtergere
  2. de meritat, a meritat, o data, nu mai gatesc cat traiesc. as mai manca melci c-o singura conditie, sa fie gatiti de sfatuitorul meu. altfel nici intr-un caz!

    RăspundețiȘtergere
  3. m-as duce la un restaurant unde au melci sa il intreb pe chelner daca melcii sunt cacati pe ei cand mi-i servesc :))))

    RăspundețiȘtergere
  4. tin minte si acum cum mi-ai povestit toata asta intr-o dimineata pe bus cand mergeam la examen. brrr.

    RăspundețiȘtergere
  5. Numai la gandul imaginii plastice a labei lui Petrov in apa nu voi putea manca in veci! :P

    RăspundețiȘtergere
  6. @aduceriaminte... banuiesc c-ai luat 10 =))

    @licurici: gandeste-te ca e laba ta!

    RăspundețiȘtergere
  7. mah, macar la o iesire de haituit melci te obosesti?

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt foate buni, mie îmi plac..
    Nu am pregătit niciodată, dar aveam intenţia asta. Acum m-am răzgândit.
    Mi-am adus aminte, mai am jumatăate de pungă de melci în congelator, trebuie puşi doar câteva minute la cuptor..

    RăspundețiȘtergere
  9. da, am uitat sa mentionez: cochiliile capacite le bagi la congelator si, cand ai chef, scoti cateva si le bagi la cuptor.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cel mai usor de preparat sunt melcii din Coreea de Nord. N-ai probleme de spalat cacatul.
    Pentru mucus poti incerca si cu spermicid. Se gaseste gel la farmacie.

    RăspundețiȘtergere
  11. az am adunat vreo 160 de melci cu juniorul(7 ani are).le hranesc timp de 2 zile ,dupa care intra in post hermafroditii mei.dupa ce ...postesc 4 zile ,le sacrific.
    sper sa se curete...bine,sa nu am probleme multe.
    faza e ca e prima data cand fac asa ceva ,dar cred ca o sa iasa bine.m-am documentat pe net.
    numai bine,va anunt cum a iesit!

    RăspundețiȘtergere
  12. ce sa zic domnu, pofta buna:D si succes! sa ne anunti.

    RăspundețiȘtergere
  13. petrov! ce zici cat ar trebui sa posteasca melcii mei..ca sa se curete bine?cate zile ar fi nevoie,sa aiba gust bun?

    RăspundețiȘtergere
  14. pai io 2 saptamani i-am tinut, uite scrie aici la episoul 1:

    http://milfsipetrov.blogspot.com/2010/03/dupa-melci-ep-1-in-care-pacha-ma-invata.html

    RăspundețiȘtergere
  15. pfiu. io am facut o singura data melci din scoici. culese de mine, din apa. am gatit la ceaun pe plaja, la vama. si apoi am borat.

    RăspundețiȘtergere
  16. da, si io ma mir cum n-am borat. sa-mi bag pula, is un mascul foarte dur cred.

    RăspundețiȘtergere
  17. mersi de avertisment

    RăspundețiȘtergere
  18. i-am spalat 4 ore cu sare si otet dar dupa ce am citit cele mai sus, in special "plus scârba pe care ţi-o dă procesul preparării de care io n-o să scap cât trăiesc'' renunt. E o buna metoda pentru a tine o cura de slabire pe viata, totusi

    RăspundețiȘtergere
  19. acuma e prea tarziu sa te mai opresti:D

    RăspundețiȘtergere
  20. Faina poveste. Nu am mai ras asa de cand citeam povestile lui Ion Creanga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit tarziu reteta domniei voastre, sunt la faza de terminare, urmand doar sa se prepare sosul.
      Norocul , a fost curiozitatea sotului meu de a prepara pentru prima data melci.
      El insa, mai zgarcit, nu le-a oferit cazare si masa atatea zile, ci a trecut direct la fiert. Cochiliile i-au prisosit, asa ca le-a aruncat. Insa dupa ce i-a scos, i-a spalat si i-a stors ca pe rufe :))). Dupa lecturarea retetei prezentata, timp in care am ras vorba lui L Costy, ne gandim daca sa le mai mananc, ca supliciul imi revine in totalitate. Ma gandesc, ca mai bine invit ceva prieteni si ca sa-i fac "praf", le servesc aceasta delicatesa :)))

      Ștergere
  21. am borât de 3rei ori recitind această postare

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate