joi, 4 martie 2010

Profesioniştii

Aflaţi într-un autocar, în drum spre Uzbekistan pentru a participa la gala unui important festival, Evelin Badea, Mădălin Ionescu, Măruţă, Mitoşeru, Costin Mărculescu, Dan Diaconescu, Meme, Magda Ciumac, Dr. Cristian Andrei şi Ilinca Vandici admirau peisajul, fiecare cu gândurile lui. La un moment dat, se auzi o bubuitură. Autocarul se rostogoli de câteva ori şi se opri într-un copac.

...

Evelin Badea ieşi boţită dintre fiare. Încercă în zadar să-şi netezească taiorul şifonat. Găsi printre rămăşiţe o bucată din oglinda retrovizoare şi o ridică. Ţipă sălbatic şi se uită îngrozită în spate. Cine era baba pe care-o văzuse în bucata de oglindă? Avea halucinaţii oare? Căută înfrigurată un alt ciob de oglindă. Se uită, baba era tot acolo. Începu să râcâie ciobul cu unghiile pentru a înlătura abţibildul cu baba. În scurt timp, Evelin era în patru labe printre fiare, căutând obiecte lucioase în care să se poată oglindi corespunzător.
Mai târziu, în compania lui Mitoşeru, purtând o mască pe care şi-o confecţionase din căptuşala unei genţi:
- Când am fost eu la nuntă la Columbeanca, era aşa o seară deosebită şi...
- Ce pula mea legătură are? zise Mitoşeru iritat, vizibil afectat de accident.
- Nu, da' voiam să-ţi zic, se ofensă Evelin. Dar să vezi, când am fost eu invitată de onoare la botezu' lu' aia mică a lui...
- Mă scoţi din minţi, femeie! Tu nu vezi că-s oameni răniţi aicea? zise umanitar el, încercând să-şi aducă aminte dacă nu cumva provocase tot el şi accidentul ăsta.
- Auzi, tu să nu ţipi la mine, da!? Io-s o femeie puternică, ce dacă-s singură? Femeile singure şi independente n-au un cuvânt de spus?
Din cauza rănilor şi a surescitării, Mitoşeru leşină. Evelin nu rezistă tentaţiei, şi, cu riscul de a părea disperată, îşi scoase masca şi-l sărută pasional pe leşinat. Atât de mult se excită, încât începu să-l lingă-n urechi şi să-l muşte de gât. Se pare totuşi că, odată cu stăpânul ei, pula lui Mitoşeru leşinase şi ea.

Mădălin Ionescu se dezmetici şi el. Avea capul spart, dar, în rest, era bine. Se uită panicat după Măruţă, nu cumva să fi prins ştirea cu accidentul înaintea lui. Îl zări, într-un final, zăcând într-o baltă de sânge:
- Te faci că eşti mort numa' ca să mă eviţi? Zi, mă, ceva!
Nervos, începu să-i care picioare lui Măruţă.
- Ce faci, bă, depravat incult, mă ignori?!

Costin Mărculescu scăpă repede dintre fiarele contorsionate ale autocarului. Uleiul de pe păr îl ajută să alunece uşor afară. Se inspectă repede de eventuale răni. Încercă să numere degetele de la ambele mâini, dar nu ştia cifrele decât până la 8. Aşa că numără separat, pe fiecare mână în parte. Erau OK, câte 5 la fiecare. Şocul trecuse, voia să socializeze. Îl căută din priviri pe Mitoşeru, dar acesta părea indisponibil spre mort. Prădătoarea de Evelin se înfrupta deja din trupul lui.
O zări pe Ilinca Vandici tremurând lângă un copac. Cu cât se apropia de ea, cu atât mai cutremurătoare era priveliştea. Ilinca suferise pagube grave. Genele false îi căzuseră, un sân fals îi explodase, părul pubian fals îi căzuse şi el, unghiile false erau date peste cap, iar buzele false supurau. Stătea naturală şi tremurândă acolo, în natură. Ajuns lângă ea, Costin spuse mai mult pentru sine:
- Ah, am întârziat la un casting, scuză-mă Ilinca. Nu te mai reţin, poate te grăbeşti şi tu... şi plecă să vomite într-un loc mai ferit.

Dan Diacnescu se retrase discret în portbagajul intact al autocarului. El nu lucra bine în echipă. Avea nevoie de spaţiu să se concentreze. În timp ce-şi număra dungile de la costum îi veni o idee. "Să-l contactez pe Lazarus!". Îi trimise un SMS (că nu voia să-şi consume minutele, chiar dacă era o situaţie de urgenţă. Întotdeauna zisese că marile averi se fac cu mici sacrificii): "Am avut un accident. Nu e o glumă". Nu după multă vreme, Lazarus sună ("Risipitor e ăsta", gândi DD).
- Zi Dane, ce-i? Sper să merite. I'm in the middle of having sex with Meme.
- Cum, mă, cu Meme?! zise uimit DD.
- Da, mă, ne-am împăcat.
- Du-te, mă! zise DD într-un moment de revelaţie. Păi Meme e aici, cu noi!
- Serios!?!? Bă, ăsta da caz bun! Hai că-mi chem oamenii şi mă pun pe investigat.
Şi închise. DD era mulţumit. Profesionist înainte de toate. Se ridică într-un cot şi deschise milimetric portbagajul, aruncând priviri iscoditoare în toate direcţiile. Asigurându-se că nu-l vedea nimeni, îşi frecă discret mâinile de bucurie.

Dr. Cristian Andrei era stăpân pe situaţie. Realiză că nu putea trata tot grupul, aşa că o alese pe Meme. Acesta părea suficient de speriată pentru dl. doctor. Şi chiar era speriată ca nu cumva s-o piardă din ochi pe Magda. N-ar fi vrut să rateze încă o înscenare de răpire.
- Draga mea, începu doctorul, ştii cum fac struţii când se simt ameninţaţi?
- ... Meme era complet concentrată asupra traiectoriei Magdei care se îndepărta din raza ei vizuală.
- Îşi bagă capul în nisip, zise el sfătos, cu voce joasă, liniştitoare. Ce zici, draga mea, crezi că fac ei bine ce fac? Tu ţi-ai băgat vreodată capul în nisip?
- Haide dom'le, eşti nebun? Păi io am nevoie la tenul meu de materiale de-astea abrazive? zise Meme de-a dreptul agasată de doctor şi uitând o secundă de Magda.
- Îţi place chipul tău aşa cum este, nu? încercă Andrei o altă abordare.
Meme se ridicase deja şi plecă fără alte cuvinte.

În scurt timp, un echipaj de poliţie uzbek veni în ajutorul vedetelor. După o săptămână, Dan Diaconescu fu găsit şi el în portbagaj, cu câteva secunde înainte ca autocarul să fie distrus în cimitirul de maşini.

25 de comentarii:

  1. Dar unde?! Unde, in panamea la ministerul finantelor, este kryptonita anihilata si dizenterica responsabila cu coordonarea si comunicarea? Trebuia o mana de fier care sa tina jointu' si sa exclame sarcastic deasupra tuturor: "sunteti verigile cele mai slabe in afara de mine".

    RăspundețiȘtergere
  2. excelent!

    @marghioala: e prea dimineata, o sa te citesc mai incolo=))

    RăspundețiȘtergere
  3. gata, mi-am baut coldrexu, ag =))

    RăspundețiȘtergere
  4. Petrov, ia'o'ncet, fara panica. E timp.

    RăspundețiȘtergere
  5. am rezolvat ma si nici n-am sunat vreun preten. era mai simplu decat credeam, asta m-a speriat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eh, una scurta de prea de dimineata asa, sa alunece pe nepisate.

    RăspundețiȘtergere
  7. da, da, te incalzesti la noi si apoi fugi la altii=))

    RăspundețiȘtergere
  8. Bine, ma, deci asa, deci. Si io care'njuram marunt printre dinti sa nu scape bucatile mari ca'ncercam sa'mi fac cont ca sa apas acolo sa va votez de ziua voastra. Băi! N'ai pomenit.

    RăspundețiȘtergere
  9. of, m-am emotionat. sper ca ti-ai facut cont totusi:D ma duc sa ma laud.

    RăspundețiȘtergere
  10. Izbanda e de partea mea! De 4 iulie va trimit doua avioane antistress si'un dividiu cu lord of the rings: the two towers. Sa fie mai special, asa.

    RăspundețiȘtergere
  11. da, am mai auzit asta la femei, "eu castig, eu castig". mai bine doua turnuri antistress. lord of the rings, cel mult fumat.

    RăspundețiȘtergere
  12. Io nu castig, ca n'am ce. Da' tu ai putea fi domn sa traiesti cu impresia ca o lasi pe milf sa castige. Iar.
    Gata, piua io! C'or mai fi si altii matinali.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am mintit.
    Nu ma intereseaza femeile in general. Io n'am nevoie sa castig, mie mi se ofera. In dar. Sau imi iau singura. Clar.

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu v'am?! Da' ce plta am facut acolo? Aimă. Nu cred. Sigur v'am. Sau cel putin am avut onorabila intentie. Daca nu v'am si vezi tu ca nu v'am, arata'mi cum se face ca io's virgina la d'astea. Ca io vreau sa va.

    RăspundețiȘtergere
  15. la roblogpest numa din 11 martie incepe votarea. poate ne-ai votat altundeva? ca si noi vrem sa ne.

    RăspundețiȘtergere
  16. Si atunci io ce'am facut? Inseamna doar ca m'am? Ca mi'a zis ceva cu felicitari de la un sait cu roz pe el, ala e, nu? si m'am simtit mandra c'am facut un gest nobil. Da, e bine. Mai repet gestu' pe 11 atunci. Numa tre'sa'mi aduc aminte.

    RăspundețiȘtergere
  17. numa te-ai in, mai tre sa ne si ne. iti aduc io aminte =))

    RăspundețiȘtergere
  18. eu v-am votat, oamenilor! si cel mai bun lucru e ca nu m-am inscris si deci nu am cum sa va votez doar ca sa imi cer la randul meu un vot din partea voastra. chiar vreau sa castigati voi! :))

    RăspundețiȘtergere
  19. unde ne-ai votat si tu? n-auzisi c anuma pe 11 martie incepe votarea? poate te-ai inscris, dar inca nu ne-ai votat! multumim de intentie!

    RăspundețiȘtergere