miercuri, 14 aprilie 2010

Salata de boeuf

Aproape restaurant. Pe pereţi afişe cu poze ale unor copii după picturi celebre. La mese, imitaţii de porţelanuri de Bohemia. Draperii din pluş de culoarea vişinei putrede. Muzică înregistrată de la Radio Romantic (am recunoscut playlistul de acum un an, acelaşi cu ăla de-acum o lună). Fix la melodia Qui sas am descoperit perla din meniu: salata de boeuf.

Cum pizda mă-sii să găseşti aşa ceva la restaurant? Eu nu-mi imaginez salata boeuf altfel decât pe o masă de 12 persoane, de-aia rabatabilă, pusă în centrul sufrageriei. Salata asta fără stucaturi şi covor persan învelit în plastic e blasfemie. E ca şi când l-ai pune pe Ţiriac să trăiască într-o garsonieră confort III pe Fizicienilor.

Deşi locul nu era potrivit, am zis să-mi creez o atmosferă de prima întâlnire a cuscrilor - decor (dacă noi nu ne facem pauzele de masă interesante, atunci cine?), aşa că am zis să încerc, de dragul scenografiei.

Chelnerul, îmbrăcat cu o cămaşă care putea trece drept aproape albă, mi-a luat comanda: o porţie de salată de boeuf şi altceva (că intenţionam să şi mănânc).

Când m-am întors de la budă - unde hârtia igienică era o imitaţie excelentă de glaspapir cu granulaţie medie - era deja pe masă. O felie de tort numa' că din salată de boeuf. Bucătăresele se întrecuseră pe ele însele. Stratul de maioneză era, cred, în strânsă legătură cu steatoza lor. Îşi desăvârşiseră opera cu legendarele ornamente din gogoşar, măsline şi albuş fiert.

Nu ştiu cum dracu, numa' ce apucară ochii să-mi zică "arată ca o vomă", că stomacul, eficient, întrebă: "cum mă? aşa?" şi trimise repede o mostră spre exemplificare. Am realizat că mă aventurasem la vitejii peste puterile mele. Am plătit fără să mai aştept mâncarea, mi-am luat geanta şi-am ieşit din restaurant înainte ca ceva ruşinos să se întâmple. Am coborât cele aproape 3 trepte şi-am inhalat pentru prima oară aer curat în Bucureşti.

46 de comentarii:

  1. "Eu nu-mi imaginez salata boeuf altfel decât pe o masă de 12 persoane, de-aia rabatabilă, pusă în centrul sufrageriei." -> niciodata nu m-am gandit ca se poate si altfel :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Sofisticat, lucruri de cacat se intampla p-aci. comentariul tau cand apare cand dispare. nu stiu ce dracu se petrece. in fine, il transcriu eu aici:

    "Eu nu-mi imaginez salata boeuf altfel decât pe o masă de 12 persoane, de-aia rabatabilă, pusă în centrul sufrageriei." -> niciodata nu m-am gandit ca se poate si altfel :))

    RăspundețiȘtergere
  3. eu vad comment-ul meu precedent ok. dar nu sunt Sofisticat... ai scapat un R care face toata diferenta :P

    RăspundețiȘtergere
  4. da, ma, scuze, eram bulversata complet de complexitatea evenimentelor de ieri. daca stergeam comentariul meu, disparea si-al tau odata cu el. daca voiam sa-l public numai pe-al tau, nu mergea. deci, plm...

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am facut de mult timp pipi pe restaurantele din bucuresti.Alea bune sunt prea scumpe, iar la restul nu ma mai risc.Mai bine 10 covrigi decat o toxiinfectie alimentara

    RăspundețiȘtergere
  6. bai, sunt multe restaurente misto fara a fi scumpe, serios. la ultima parte nu stiu ce sa zic... nici toxiinfectie, dar parca nici 10 covrigi :))

    RăspundețiȘtergere
  7. cataline, nu crezi ca e timpul sa te opresti din furat articole de pe acest blog? esti la al doilea deja in plm!

    RăspundețiȘtergere
  8. vand 10 covrigi cu un caine in gauri. vaccinat.

    RăspundețiȘtergere
  9. 10 caini cu covrigi in gauri. astupati

    RăspundețiȘtergere
  10. hahaha, poate-n cur!
    iubiti si cainii vagabonzi! ce daca-s astupati?

    RăspundețiȘtergere
  11. bai, io nu-mi explic. daca zici sa iubesti tu cainii suna bine, daca zici sa te iubeasca ei pe tine e naspa. pai ce logica-i asta?
    PS: sa apara si ceva cu salata boeuf =))

    RăspundețiȘtergere
  12. vand salata boeuf din 12.04.2010. doar pentru cunoscatori.meseriasii sa se abtina.

    RăspundețiȘtergere
  13. bai ostap, e ceva ce-ar trebui sa stiu? ti-ai schimbat jobul? ca vad ca tot vinzi

    RăspundețiȘtergere
  14. mi-o ramas pe stoc ceva crastaveti murati si vreo 300 de boane de mazare. ma gandeam la o afacere. cu cainele am glumit. o murit de cancer.

    RăspundețiȘtergere
  15. ah, pai putem sa ne deschidem restaurant de fite cu stocu asta. o boaba de mazare si o feliuta de castravete - mai mult decat suficient la o portie de 100 de euro cel putin.
    cu cainele ai glumit si-a murit de cancer?

    RăspundețiȘtergere
  16. ti-am zis ca te iubesc? ce frumos mi-ai corectat tu castravetele si boaba de mazare! salata de boeuf nu cauzeaza cancer!

    RăspundețiȘtergere
  17. cauzeaza, da nu i-a dat inca dumnezeu un nume si la canceru' ala. altfel de ce ma feresc eu instinctiv de salata de boeuf? eu, care stii ce instincte am...

    RăspundețiȘtergere
  18. cancer de boeuf, ce-i asa greu!? io am mancat odata de-aia cand aveam vreo 10 ani si am borat toata noaptea. daca fac cancer il dau in judecata pe domnu boeuf.

    RăspundețiȘtergere
  19. aia-i denumirea populara. cum o sa sune la proces "am facut cancer de bou"?

    RăspundețiȘtergere
  20. asa asa. judecatoarea(toate vacile is judecatoare) o sa-ti zica ironic ca ar fi trebuit sa mananci branza topita in loc. " La vache qui ris". cu paine prajita.

    RăspundețiȘtergere
  21. bine ca nu-s judecatoare, ca vad ca astea vorbesc gresit si-n franceza

    RăspundețiȘtergere
  22. nu-s judecatoare de limba franceza? ce-am gresit? sa ma duc acas?

    RăspundețiȘtergere
  23. nu esti acasa? iar scrii din baruri? qui rit

    RăspundețiȘtergere
  24. hahaha! s-acasa, da scriu din minte. si mintea la bere , noa, pula. ma ierti de data asta?

    RăspundețiȘtergere
  25. normal ca te iert. doar pentru asta se antreneaza femeile o viata. o iertare egal 100 de abdomene.

    RăspundețiȘtergere
  26. 100 de abdomene? uite, pentru tine le fac intr-o mana.

    RăspundețiȘtergere
  27. De-aia imi place mie de tine (si io-s pretentioasa), ca esti si sensibil si dur. si gentleman. Stai cu mine si-mi faci toate mofturile. Vreau salata, imi dai salata, vreau sa rad, ma faci sa rad, pomenesc de abdomene, le faci intr-o mana. Promit sa nu plang.

    RăspundețiȘtergere
  28. nici o prietena de-a mea n-o plans degeaba! da noi suntem la inceput.te iubesc ca la-nceput!

    RăspundețiȘtergere
  29. Nimeni nu mi-a spus asa de des ca ma iubeste. De-aia nu cred ca pot sa ma tin de promisiunea cu plansul. Sper ca stii sa asculti lacrimile.

    RăspundețiȘtergere
  30. lacrimile is ca ploaia. uda doar in exterior.in interior tre caldura. tulai, pula, cat am fost de subtil!

    RăspundețiȘtergere
  31. atata m-ai aburit ca acuma nici n-am remarcat c-ai furat de la cargo. prima parte. aia cu pula tre sa fie de la ceva formatie mai necomerciala.

    RăspundețiȘtergere
  32. eu traiesc cu nostalgia sfarsitului (na, ca si io-s subtila). nu ma pot impiedica, chiar si in aceste clipe frumoase, sa nu ma gandesc la despartire.

    RăspundețiȘtergere
  33. ai de pula mia! ii foarte evident ca te-am aburit, asta ii menirea mea, da, de ce crezi ca copiez cacaturi? io nu copiez nu fur si nu mint!
    tz-am zis ca te iubesc deja?

    RăspundețiȘtergere
  34. nu ma iubi! nu merit. esti prea bun pt mine

    RăspundețiȘtergere
  35. hahahahaa. excelent!
    vrei sa ne despartim impreuna? deja!

    RăspundețiȘtergere
  36. nu stiu daca vreau. am un conflict intern. va trebui sa-mi intreb avocatul.

    RăspundețiȘtergere
  37. pentru tine, oricand! hai, ma milf, ca se comntura o pretenie frumoasa. macar.

    RăspundețiȘtergere
  38. da, prietenia e deasupra dragostei. cine stie, poate intr-o zi vom face un skandenberg impreuna

    RăspundețiȘtergere
  39. hehe, facem un skandenberg pe seama prietenilor nostri. tu ai prieteni, milf?

    RăspundețiȘtergere
  40. ce intrebare e asta, ostap? eu imi consider toti subalternii prieteni. nu si invers. nu par prietenoasa? sau acu ma psihanalizai?

    RăspundețiȘtergere
  41. daca nu par prietenoasa in seara asta, nu e vina ta. m-am uitat azi la antena 3.

    RăspundețiȘtergere
  42. hehe. am zis ca te iubesc, odata. de-acolo numa interventiile trandafirice mai conteaza.
    io astept.

    RăspundețiȘtergere
  43. dragul meu, merg sa fumez. si daca n-oi adormi, mai fumez pana reusesc. noapte buna.

    RăspundețiȘtergere
  44. ba, io mi-am facut ochelar si probabil de-aia nu-s prietenos. da noa. m-am uitat pe strada si nu m-a bucurat. cacat!

    RăspundețiȘtergere