luni, 31 mai 2010

Ne place sportul, jucăm fotbal noi


Tata lucra la fabrica de maşini unelte “Înfrăţirea”. De acolo nu putea fura nimic. O singură dată a adus nişte grinzi tăiate bucăţi şi îmbibate în păcură pentru foc. Însă ascuţea toate cuţitele din casă, ba chiar făcea unele noi. Mai făcea şi antene pentru prins ungurii, cadre de minciocuri. Ascuţea topoare, securi, sape.

Mama lucra la fabrica de mobilă. De acolo fura zilnic deşeuri lemnoase pentru soba Calorex cu care ne încălzeam toată iarna. Tot ea îmi făcea din placaj palete de ping pong şi arme de jucărie (puşti, pistoale). Mai fura de-acolo material textil folosit la tapiţerii din care se făceau diverse sacoşe. După revoluţie fura bandă scoci şi o vindea în Ungaria.

Unchiu-meu era poliţist şi mi-aducea gumă de mestecat confiscată de la bişniţari.

Matuşă-mea lucra la cofetărie şi îmi aducea cavit galben sau maro, deoarece avea ea relaţiile ei.

Unchiu-meu de la ţară fura lemne din pădure cu căruţa, după ce-l mituia în prelabil pe pădurar, şi ne aducea şi nouă. Le clădeam în faţa blocului. Veneau diverse personaje care aveau circular de tăiat lemne, gemea tot cartierul toamna.

Eu mergeam la şcoală, aveam Pegas Comoda. Furam doar fructe şi pescuiam fără permis pe Crişul Negru. Mă durea-n pulă!

5 comentarii:

  1. mama era casnica deci, prin forta imprejurarilor, cinstita...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mara era gravor in sticla, fura vaze, pahare, scrumiere etc.
    Tata llucra la CFR, nu avea ce sa fure de acolo (un vagon de tren poate). In rest, cumparam tot.

    RăspundețiȘtergere
  3. Unde esti copilarie, cu padurea ta, cu tot?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Cata: daca lucra la CFR si nu s-a lipit macar de o canistra de motorina, e fraier

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate