vineri, 18 iunie 2010

Să nu uităm nicicând...


Nu mi-a plăcut niciodată dulceaţa. Dar dacă am urât vreodată ceva şi cu mintea şi cu corpul, aia a fost dulceaţa de trandafiri. De ce-ar amesteca cineva trandafiri cu zahăr? Mi se pare culmea pleonasmului. E ca şi când ai îmbrăca un blecăr în negru, sau ca şi când ai vedea o grasă în haină de blană, sau ca şi când te-ai şterge la cur cu hârtie maro. Şi-n plus, de ce-ai mai sta la cratiţă când ai putea bea direct parfum bulgăresc.

Şi dacă totuşi faci aşa ceva şi te-apuci să găteşti petale, cum dracu să le şi mănânci? Eu mă gândeam că asta ar trebui să fie ceva reţetă pentru bucătăresele plictisite. Ca atunci când desenezi neatent în timp ce vorbeşti la telefon. După ce ai pus receptorul jos, mototoleşti hârtia şi-o arunci. Aşa şi astea, în timp ce creşte cozonacul mai amestecă la trandafiri, apoi, când încep treaba cu adevărat, termină cu joaca florală.

Să admitem că există oameni excentrici care vor s-o ardă romantic şi la nivel intestinal. Sau oameni care ar face orice pentru un blog culinar, un fel de rău necesar, aşa cum e link exchange-ul pentru noi ăştilalţi. Sau chiar babe care preferă să-şi gătească trandafirii din curte numai să nu dea satisfacţie derbedeilor care i-ar fura.

Dar să şi diseminezi asemenea oroare, asta e răutate pură. Dacă tu eşti excentric, bucătar virtual sau babă grădinăreasă şi eu vin în vizită la tine, de ce pizda mă-tii să mă torturezi? Adică eu aduc un cadou decent, o carte, o vodcă, o bomboană, te bag în seamă, îţi fac conversaţie şi tu vrei să mă transformi, ca-n filmele horror, într-un trandafir uriaş! De-aia e, băi, Kafka mare, că el când a zis gândac, a vrut să zică de fapt mai multe, inclusiv trandafir.

Cu ultimele puteri ale raţiunii, înţeleg şi asta, că vrei ca eu să fiu tu. În casă la tine suntem toţi tu. Bine, mă, am băgat în gură, am inventat o pişare şi-am scuipat în veceu. Am revenit, am aprins o ţigară şi-am luat o gură zdravănă de băutură. Dar să ai tu aşa har de martoru' lui iehova şi să-mi dai la plecare, în loc de Turnul de veghere, 3 borcane de petale cu zeamă şi zahăr în dar!?

14 comentarii:

  1. Gee, I wonder what would Arhi say?
    Arhi say what Arhi do: ar manca un borcan intreg cu papanasi. Si'ar pune poze.

    RăspundețiȘtergere
  2. bre milfo. Penca in modul asta, tu bagi borcanu in apa si ai cat vrea pasarica ta floriel, nestricate

    RăspundețiȘtergere
  3. bre animale, io nu-s genu cu flori. decat daca-s sub forma de diamant. si de logodna =))

    RăspundețiȘtergere
  4. Automat imi aminteste de Damen-Vals si Potirul Sf. Pancratiu, cand inventatorul nebun le dadea dulceatza, parca exact de trandafiri, si ei, innebuniti, o bagau pe sestache sub perne, sub pat, in ghivece etc., numai sa n-o manance. N-oi fi ruda cu Nicolae Paul MIhail?... ;))

    RăspundețiȘtergere
  5. care plm e numele de familie, ca sa pot sa-ti dau un raspuns? =))

    RăspundețiȘtergere
  6. :)) Da, stiu, 3 nume si tot n-a gasit unu' de familie ca lumea ;)
    E autorul celor doua romane sus-mentionate, absolut senzationale... Ti le recomand cu caldura :)

    RăspundețiȘtergere
  7. multumeam. le cautam si reveneam cu impresii

    RăspundețiȘtergere
  8. da, ba. pe urma treci la nivelul trei si faci dulceata de nuci verzi. alta laba dulce.

    mai m-am gandit. milf si petrov face milfov. un judet de milfuri. sau sector agricol, ma rog. noa, asa da.

    RăspundețiȘtergere
  9. nici eu n-am inteles niciodata aceasta practica ingrozitoare. tin minte ca atunci cand eram mai mica incerca matusa sa-mi bage pe gat dulceata asta, dar era gretoasa, nu inteleg de ce ar face cineva asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  10. @kaos : mie imi place, as manca un borcan per day, ca vaca... asa ca moft literar, merge, dar dulceata asta chiar e ok... (mai ales ca, ai uitat, se proceseaza doar dintr-un anume specie de trandafir salbatic); acuma, cand iti mai pica asa pleasca, da-mi de veste ca ma sacrific io

    RăspundețiȘtergere
  11. @milf: se intampla lucruri ciudate =))

    RăspundețiȘtergere
  12. :)) Este chiar si ceai de trandafir, din acea specie de trandafir.

    RăspundețiȘtergere
  13. stiam, se numeste parfum bulgaresc :))

    RăspundețiȘtergere