joi, 29 iulie 2010

Dar ce cap frumos răsare?


Într-una din aceste zile oribile, în care practic mi-am înfipt steagul în vârful Omu al plictiselii, am avut o idee în urma unei revelaţii. Am zis să încerc ceva nou, o mică diversiune, cu care să mă păcălesc vreo 10 minute.

Pascal ăla, campionul la revelaţii din manualul de clasa a doişpea, mi-ar fi putut fi, cel mult, menajer, dacă nu mop. Aşa, băşini despre care să fi vorbit toată lumea până să-i pice fisa unuia, sau, plm, "revelaţii" despre căcaturi pe care oricum nu le înţelege nimeni şi, deci, nu ne putem da seama dacă ai slobozit ceva remarcabil, poate oricine. Eu vorbesc de ceva care ar interesa pe omul normal, pe omul de rând, ceva semnificativ.

Ei bine, am avut revelaţia coafurilor cântăreţelor de muzică populară. Femeile astea îmi păreau aparte, le priveam până acum ca pe o specie distinctă - nişte făpturi care emiteau muzică în aramaică sau ceva, nu m-a interesat exact aspectul. Mai erau unele care s-au remarcat prin alte activităţi. Elena Merişoreanu, de exemplu, care e şi figurantă în Paiaţele. Sau Maria Ciobanu, care a mai lucrat pentru producătorul de Parodontax în cadrul unui experiment eşuat (deşi ea, săraca, tot zicea "e strungăreaţă, e strungăreaţă!"). Nu. Aceste artiste până la urmă, îmbrăcate toate la fel, ne atrag atenţia prin păr.

Şi, brusc, mi-am dat seama că adevărata Românie se află pe capul lor. E întreaga noastră geografie acolo - cu munţi şi dealuri, şesuri şi depresiuni. Acolo-s cuiburile de privighetori, pădurile ţării, în care vitejii noştri au făcut multe, acolo, dacă te uiţi cu atenţie, se mai întâmplă o groază de chestii specifice poporului român. Coafurile alea nu-s întâmplătoare, ele sunt simbolice.

În urma descoperirii, mi-am dorit şi eu ca, măcar o dată-n viaţă, să am cap de doamnă a muzicii populare. Am apreciat că în 10 minute pot să-mi elaborez aşa ceva. Şi m-am apucat de treabă: am împletit, am tapat, am dat cu gel, cu fixativ. Pula. Terminam într-un loc şi mi se futea restu'. Desfac. Şi iar agrafe, perii, spray-uri (cred că dacă aveam spray paralizant, dădeam şi cu ăla). După o oră, subliniez - o oră, tot ce-am reuşit, cu toată seriozitatea şi cu toată concentrarea posibile, a fost un punk extrem cu mici accente hippie. Mă priveam descumpănită, cu mâinile rămase suspendate de la efort, în oglinda din hol. Plină de draci, am fumat 3 ţigări una după alta înainte de a mă spăla pe cap.

N-am scăpat de starea de căcat. M-am plictisit în continuare, puţin uimită de eşec, puţin dezamăgită de ideea nefericită, puţin îngrijorată din cauza epuizării rezervei de chestii pentru păr.

25 de comentarii:

  1. Da inseamna ca ai ceva pleata´n dotare daca te avanti la experimente d´astea. Ma intreb daca´ti reusea, scoteai si un vynil?

    RăspundețiȘtergere
  2. au am avut alta revelatie : cum s-r fi tunzand doamnele astea folk la pizda...sunt hairy? sunt chele? sunt tunsuri stilizate? bai mor sa vad un concert cu toate doamnele cantului romanesc (dar in frunte cu Ileana Ciuculete pentru care am un respect deosebit - adica i-as fute tzatzele si botul ala de ciocarlie non stop) cu naframe in cap, cu sutiene, cu ii dar nu mai lungi de buric... restul jos, in curul gol - si cu ghete...

    RăspundețiȘtergere
  3. kaos, tu ai paru lung sau scurt?

    RăspundețiȘtergere
  4. O clisma ai incercat?
    Are Popescu instructiuni pe blog notes.

    RăspundețiȘtergere
  5. pădurile ţării, în care vitejii noştri au făcut multe

    RăspundețiȘtergere
  6. garcea, nu, sunt tunsa periuta. de ce?

    dr. a, buna idee. citesc blogul lui popescu si apoi imi fac.

    RăspundețiȘtergere
  7. mircea nebunu dumnezeu sa-l ierte m-aude-acum de sus!

    RăspundețiȘtergere
  8. de ce ai dedus ca am pleata? nu-mi raspunde, deja s-a futut gluma.

    RăspundețiȘtergere
  9. nu´ti raspund. replica ta a fost buna, din rever.

    RăspundețiȘtergere
  10. @PETROV : ma, cum sa zic, intrebarea corecta este daca-l am lins, sau cretz,,, asta depinde de tine

    (iarta-ma MILF, nu voiam sa iti fac vreo pofta)

    hi hi

    RăspundețiȘtergere
  11. dimpotriva, azi nu mai mananc nimic. multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  12. ostap, fiindca stiu ca m-ai iubi si-asa, tie pot sa-ti marturisesc. da.

    RăspundețiȘtergere
  13. grasa peste tot? (ostap m-a pus sa intreb)

    RăspundețiȘtergere
  14. kaos, daca vrei sa stii cum arat, vezi ca avem pagina aia "poze cu noi".

    RăspundețiȘtergere
  15. Da' mai tii minte legenda aia urbana, cu tantia moarta in masina fara sa fi avut accident, nimic, si de-abia la autopsie, dupa ce au facut-o muci, au constatat ca mirificul coc (de cantareata de populara) pe care il avea biata femeie se datora unui paharel de tuica prins special in par? Care paharel, la un hop mai mare la care doamna daduse cu capul de tavan, ii intrase in cap?!
    Merisoreanca tre sa stie.

    RăspundețiȘtergere
  16. 'ai de capul meu (frumos), nu stiam asta!

    RăspundețiȘtergere
  17. @MILF : dincolo de vrajeala, ai pune mana pe o sula sau pe o poza de-a ei (ca la Marghioala pe blog)?

    RăspundețiȘtergere
  18. @Milf- te´ncurci cu jumatati de masura.Io´ti recomand un topor. E mai eficient.

    RăspundețiȘtergere
  19. asa m-am gandit si eu

    @garcea : baiat bun cum esti te oferi voluntar...

    RăspundețiȘtergere
  20. si baiat, si bun, oi stii tu ceva daca´mi atribui voluntar atitea complimente. Da´numai pt. Milf.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate