marți, 6 iulie 2010

Porumbelul, sandala şi ardelenii


În urmă cu câteva zile:
- De ce nu te-nchei la sandale?
- Pentru că nu-mi place, e mai comod aşa. Şi nici nu transpir.
.......................................................................
Duminică. Ne ridicăm amândoi voioşi de la terasa din Piaţa Muzeului îndreptându-ne spre Strada Napoca, cu intenţia de-a merge în L’atelier, pe una din străduţele alea pavate, pline de baruri: Shadow, Klausen, Kreutzer etc. Mo a rămas mai în urmă butonând la mobil. Io ajung, târându-mi sandalele, în dreptul cantinei saracilor, unde funcţionează temporar şi centrul pentru ajutorarea sinistratilor de la inundaţii. O clădire c-un singur nivel, acoperiş de ţiglă, faţadă proaspăt renovată într-un căcăniu infect, gratii la cele două ferestre În faţa mea un porumbel pestriţ ciuguleşte ceva. Urăsc porumbeii. Îs foarte de acord cu unul din prietenii mei care zice că-s şobolanii aerului. Nu există pasăre mai jegoasă, poate pescăruşii, dar de ăia n-avem la Cluj, slavă domnului, decât 3-4 care stau de obicei pe acoperişul Teatrului Naţional. Adică departe.

Surescitat de la bere, încerc să-i fut un picior porumbelului jegos. “Futu-ţi dumnezeii mă-tii de jeg!” Jbang cu piciorul după el. În momentul ăla însă sandala mea zboară din picior, execută o boltă măiastră şi se opreşte direct pe acoperişul cantinei, la un metru de streaşină. Nici dacă mă antrenam 10 ani băga-mi-aş pula!

- Bă, Mo, hai în pula mea aci!
- Ce-ai păţit, mă?
- Mi-a zburat sandala pe acoperiş mă pulă!
- Du-ti măăă! (nu mă crede)
- Hai în pula mea că nu-i glumă...

Vine se uită, râde. Tastează repede un sms, trebuie să râdă şi alţii. Parcă e reporter, transmite de la faţa locului.

Ne gândim la soluţii. Io vreau să mă urc pe gratiile ferestrei. Noroc că observăm la timp că faţada e din polistiren tencuit, pe care-s prinse gratiile cu nişte şuruburi, mai băgam şi-o pagubă de vreo 1500-2000 lei, căzând naibii cu toata faţada. Mături, scări, cabluri, pula mea.

Io intru la sinistraţi, acolo dau peste doi angajaţi ai primăriei, responsabili cu adunarea ajutoarelor. Unul tânăr negricios, timid. Celălalt mai în vârstă, ţărănos, păr dat peste cap, falnic, sfătos, de sorginte dejeană sau apahideană. Le cer un cablu sau o scară. Îmi spun că ei nu-s de-ai casei, o cheamă pe doamna de la cantină. Doamna, îmbrăcată în negru, strâmbă din nas. Noi mirosim a bere.

Doamna în negru: Ce-aţi avut cu porumbelul?
Mo: Ştiţi era un stol de porumbei...
Io: Nu suport porumbeii, am vrut să-i trag un picior şi mi-a sărit sandala. N-aveţi un cablu, o sfoară, ceva?
Ţăranul falnic: Poate trece un pescar, tocmai a fost unu pe-aci.

Da, mă gândesc, hai în pula mea să aşteptăm următorul pescar.

Tot ţăranul din primărie ne înţeapă sugubăţ: Da’ nu sunteţi clujeni, aşa-i?
Noi: Ba da, de mai bine de 10 ani.
El: Dar nu născuţi în Cluj.
Noi: Nu, Bihor...
El: Hehe, îmi cunosc io oaminii mei...

Mânca-ne-ai pula cu clujenii tăi de rasă.

- Doamnă, vă rog, tocmai aţi renovat clădirea, arată ca dracu sandala aia acolo pe acoperiş. Cautaţi ceva, vă rog, n-am chef să merg desculţ prin baruri.

Mo sugerează un băţ telescopic sau să unim cumva două mături. Io nu întrevăd nici o şansă de reuşită, dar măcar e amuzant. Doamna în negru pare însă convinsă că sandala arată urât pe instituţia ei şi se mobilizează. Îl însoţeşte pe negricios înăuntru.

Vânzătoarele de la fastfood şi de la abc-ul de vizavi se distrează şi ele. Au ieşit la geam, Mo le cere o undiţă. Undiţă în pula mea. Nu suntem beţi, nu. Oamenii se opresc şi se uită la sandala mea pe acoperiş. Un ţigandel trece cu privirea fixată pe rucsacul meu aruncat pe jos. Îi fac un semn scurt din priviri să se care.

Tinerelul negricios apare brusc c-un băţ de aluminiu. Mo descoperă că e chiar telescopic. Îl desfacem, are vreo 4 metri. Încerc cu băţul, n-ajung la sandală. Doamna solicită un taburet. Mă urc pe taburet, dar nu văd nica pe acoperiş din cauza streşinii. “Ţine, mă, de scaun să nu pic în pula mea!” Mo mă dirijează: Dreapta, stânga, ridică, amu! Sandala e în vârful băţului. Am învins, nu-mi vine să cred. O bag în picior. N-o închei. Lumea râde. Mo le arată ok-ul vânzătoarelor de la fast food.

- Noa, ce suc vreţi? Dau un suc sau o bere.
- Eh lăsaţi, beţi voi o bere de bucurie... Băiatu’ să nu uiţi rucsacul, hehe...

N-am insistat nici noi, am plecat râzând spre L’atelier.

33 de comentarii:

  1. :)) eu am o imaginatie usor bolnava :))
    te-am si "vazut" admirandu-ti piciorul ramas gol, pe asfalt :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. morala: daca esti din bihor, sa nu lovesti porumbeii din cluj. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum sa porti sandale ca barbat? Sa ti se vada paru' de pe degetele de la picioare... Da' mai bine porti pantofi cu toc si'ai terminat cu balciu'. Vai, Dumnezeule! Gata, sunt oripilata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicios, delicios! Sa asteptati pescaru :))

    RăspundețiȘtergere
  5. io nu mai vin ma la cluj la voi niciodata =))=))

    RăspundețiȘtergere
  6. momentan nu merg comentariiile, nu stim din ce motiv. o sa le transcriem aci, in speranta ca nu dispar! muie blogger!

    RăspundețiȘtergere
  7. nu numai ca ti se vede paru de pe dejte, da imprastii miresme de primavara dintre ele :))))

    RăspundețiȘtergere
  8. din cauza de probleme tehnice care sigur sunt un complot monstruos (razbunarea va fi crunta!), sunt nevoita sa transcriu eu comentariile amabililor care ne-au bagat in seama:

    blomamaind (http://blomamaind.wordpress.com/)
    :)) eu am o imaginatie usor bolnava :))
    te-am si "vazut" admirandu-ti piciorul ramas gol, pe asfalt :)))


    nocturna
    morala: daca esti din bihor, sa nu lovesti porumbeii din cluj. :))



    aduceriamintesistele (http://aduceriamintesistele.wordpress.com
    Delicios, delicios! Sa asteptati pescaru :))

    RăspundețiȘtergere
  9. :)) eu am o imaginatie usor bolnava :))
    te-am si "vazut" admirandu-ti piciorul ramas gol, pe asfalt :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. morala: daca esti din bihor, sa nu lovesti porumbeii din cluj. :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Delicios, delicios! Sa asteptati pescaru :))

    RăspundețiȘtergere
  12. marghioala si jderu voi sunteti impotriva sandalelor si pentru ciuperci? sau ce plm?

    blo, si te-ai udat?

    RăspundețiȘtergere
  13. Pff...nici nu imi pot inchipui vara fara sandale. Marghioala ai dilit draga ?

    RăspundețiȘtergere
  14. ba, ocazional da´ si io port sandale. ce´i asa nasol? incepi sa injuri cu " da´te´n pizda mea" de la ele? Parul de pe deshte e la locul lui da´smocul de mai sus l´am barbierit ca aveam niste senzatii sado cind imi puneam labiile de scubadaiving.

    La noi la popicarie(=orezarie)invadasera porumbeii podu´casei. S-a sesizat foru´competent, adica io, si am schimbat fereastra lipsa. Porumbeii care nu mai aveau acces la discoteca se insirasera destul de tristi pe acoperisul de la depozit si m´a apucat mila de ei, zau. Are sefu´o pusca cu aer comprimat si m´am apucat sa´i trimit in excursie la manitu. Cu sandaua n´am incercat.

    RăspundețiȘtergere
  15. ba, voi faceti sandale party fara mine?
    si io am dat un picior in cur la un pui de cioara. care ii daduse un sut in cur la un porumbel. jur.

    RăspundețiȘtergere
  16. Sigur n-a filmat nimeni cu telefonul??... iti dai seama ce senzatie pe youtube!

    RăspundețiȘtergere
  17. bai, sa nu zici urat de ardelenii mei rasati, ca-ti sparg mufarina! :D

    RăspundețiȘtergere
  18. veone, din pacate de data asta n-am avut aparatu la mine. plm.

    femme, care ardeleni rasati, aia din bihor?

    RăspundețiȘtergere
  19. Deci ai inteles cum sta treaba cu razbunarea porumbelului, da ?

    Asteapta-te si la partea a doua. Oricand urasti o lighioana, ti=o face de mai multe ori. Asa am patit si eu cu o gagica :))

    RăspundețiȘtergere
  20. bre carboane, pari intelept =))

    RăspundețiȘtergere
  21. nu ma ud asa usor, dragule :)) ar trebui sa stai cu pectoralii la vedere si sa balangani din extremitati, ca sa se intample asta. da' nici atunci nu garantez. arati cumva ca gentleman dandy? :))

    RăspundețiȘtergere
  22. trebuia sa fugi după porumbel, mo sa il ţina si tu să te caci pe el.

    RăspundețiȘtergere
  23. nu arat nicicum nicicum caun gentleman, cu atat pai putin unul dandy.

    da, creatrix, numa ca porumbelu nu fuge, zboara.

    RăspundețiȘtergere
  24. taci in plm si baga-ne-n blogroll pana nu murim!

    RăspundețiȘtergere
  25. sa stii ca porumbeii aia se pot gati dupa eviscerare. si sunt chiar deliciosi la barbecue. ;)

    RăspundețiȘtergere
  26. am mancat si io in copilarie. de la tara. n-as manca insa de-astia de oras. am auzit si la tv ca poti lua o stiva de boli de la ei, ceea ce nu ma surprinde defel.

    RăspundețiȘtergere
  27. da ma, poti lua boala vacii nebune. da numa daca-i futi.
    virgiiiil, te iubesc!

    RăspundețiȘtergere
  28. hai ca am innebunit´o de cap pa fata aia si are si´asa probleme destule. ba sunt emigrat prin jermania, am un job de birou prost platit si frec netu´zi lumina, futu´i ceapa ma-sii de adictie de net. Am postat o vreme pe un blog care n´avea nici in clin nici in mineca cu profilu´meu, tofelu´de tampenii pseudopatetice. Intre timp m´am plictisit. Imi facusem un blog la un moment dat ca sa pot sa discut cu o cunostinta ca interferau vreo cinci proaste si ne acuzau de cietuiala. Da´l´am inchis si pe ala. Port 41 la pantof si 7 la chiloti. Da´m-ai facut curios, ce te freaca grija in halu´asta??

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate