miercuri, 11 august 2010

dl. B - file din poveste

de Erinula

m-a sunat dl. B (om la 93 de ani, o cunoştinţă veche de familie, ca să zic aşa) pe mobil; l-am sunat înapoi pe fix, gândind că nu are habar de tarifele romtelecom către reţelele mobile. voia să mă invite la o mică petrecere, împlinea 94 de ani. petrecerea începea la ora 8 seara şi dl. B îşi făcea griji pentru siguranţa mea fizică, adică să nu fiu jefuită/violată pe străzi la întoarcerea acasă.

marţi m-a sunat să-mi reamintească de eveniment; o intuiţie foarte corectă: chiar uitasem. bun! m-am pus să scotocesc prin casă după haine şi cosmetice (farduri etc); am avut un noroc neaşteptat şi am găsit într-unul din saci o fustă din stofă, de lungime decentă, într-o culoare decentă (din perioada studenţiei ). mi-a fost foarte greu s-o curăţ, căci era plină de păr de pisică; mâţa se vârâse în sac şi dormise acolo; apoi am constatat că am mare nevoie de un fier de călcat; winnie a ros firul de la fierul de călcat acum un an şi noi n-am mai cumpărat altul. am sunat-o pe dna G., locuieşte la câteva blocuri distanţă de mine şi am aranjat cu ea să-mi calce hainele.

o dilemă serioasă a fost alegerea unui aşa-zis "cadou", opţiunile fiind al naibii de limitate: dl. B are ulcer perforat, e bolnav de ficat şi rinichi, nu prea vede (e chiar orb), aude greu ... până la urmă am ales sa fiu doar convenţională şi am luat un buchet de flori.

fireşte că am întârziat şi când am sosit io preotul oficia nu ştiu ce slujbă (???); pantofii mă strângeau cumplit şi-mi venea să plâng; din cauza slujbei trebuia să stau în picioare şi să-mi fac câte o cruce de câte ori îi vedeam pe ceilalţi făcând asta; voiam ca preotul să aibă un mic atac de cord ca să mă pot aşeza pe scaun.

dl. B era îmbrăcat în costum şi cămaşă albă, avea şi nişte decoraţii pe piept (nu ştiu ce decoraţii, nu l-am întrebat niciodată); am băut şampanie, dl. B a suflat în lumânări şi i s-a cântat "la mulţi ani"; am cântat şi io deşi nu ştiam toate cuvintele; s-au făcut poze; pe un corp de mobilă era o fotografie înrămată cu căpitanul (Corneliu Zelea Codreanu), singura fotografie din casă de altfel, şi dumnealui a insistat să fie prinsa în poză şi această fotografie. dl. B a fost legionar în tinereţe (dar cine n-a fost ?...).

am ascultat conversaţiile colegilor de masă şi chiar am schimbat câteva replici cu un profesor de istorie. s-a vorbit despre: politică, lagărele de muncă sovietice, alţi oameni care deja muriseră şi care nu au putut veni la petrecere tocmai din această cauză, că între timp muriseră, istorie, economie. dl. B a povestit despre lagărul de muncă de la Poarta Albă (cred, nu am reţinut exact) unde deţinuţii mâncau cadavrele celorlalţi deţinuţi sau mâncau pisici, câini, broaşte. m-am întristat. m-am gandit cu milă la detinuţi, dar şi cu mai multa milă la animalele pe care ei le omorau.

dl. B a primit cadou şi un telefon mobil şi cei care i l-au dăruit se căzneau să-i explice cum funcţionează; cred că teoretic înţelegea, dar nu-l mai ajută simţurile, nu mai vede/aude; cineva a zis să-l seteze pe vibraţii ...
cam toţi invitaţii doreau să afle secretul unei aşa longevităţi, dar dl. B nu era dispus să le destăinuie nici un secret; ba, din contră, voia mai degrabă să le împărtăşească povara unei aşa vârste ... căci s-ar părea că e o povară să ai 94 de ani ...

pentru că nu s-a prea mâncat la masă şi rămăseseră multe pişcoturi, la plecare, dl. B ne-a obligat să luăm câte o "legăturică" de pişcoturi; am luat şi io, n-am avut încotro; le-am mâncat a doua zi, când am dat peste ele în poşetă; încă erau fragede.
la întoarcerea acasă nu m-a jefuit/violat nimeni; m-am oprit la o farmacie să cumpăr fervex pentru frate-miu.

50 de comentarii:

  1. Parca ma uit la un film romanesc cu eterna scena a mesei in perioada optzecista. E deja un laitmotiv. Cand vrei sa fii nostalgico'fani cu accente de semiintelectual rasat bagi scena cu masa. Nu da gres.

    RăspundețiȘtergere
  2. Fără tâlhărie viața e pustiu. Violul dăunează grav plictiselii.

    RăspundețiȘtergere
  3. marghioalo, fata asta nu vrea sa fie nicicum. nu e din lumea ta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci e fată. S-o violăm. Da' Petrov ce e? Tot fată?

    RăspundețiȘtergere
  5. Petrove, invata sa faci diferenta, pe mine nu ma intereseaza fata, ci scriitura cel mult. Si aia e imaginea pe care mi'o genereaza. Ca sa nu mai vorbesc de faptu' ca am si dreptate.
    Iar atitudinea ta de closca protectoare sau de mascul internetic bionic nu'si are rostu' si e jenibila. Cine posteaza, oriunde posteaza, indiferent ce posteaza, tre'sa se astepte sa si'o mai ia si'n barba. Asta e riscu', invata'ti puisorii treaba asta la lectia "internetu' e plin de cacat si de oameni rai si pricinosi".

    RăspundețiȘtergere
  6. bre, mai faceti si voi curatenie p-aici-sa. ca e multe rebuturi aici-sa. comentatoarele e calda, berea calda, sucu calda.
    sau voi nu vreti sa ii vindeti, numa sa ii faceti de cacat?

    RăspundețiȘtergere
  7. bai prostovoalo, nu ma erijez in nimic, am raspuns io pentru ca fata nu poate acuma. pricepi? chestia asta n-a fost scrisa pentru blog, nici sa impresioneze sfertodocti retarzi sau gameri labagisti fan pitici moca. manca-mi-ai pula. si tu si toti fanii tai.

    RăspundețiȘtergere
  8. Petrove, habar n'ai ce vorbesti, important e ca vorbesti. Imi spui tu mie ca "nu e din lumea mea". Normal, doar am petrecut atatia ani din viata impreuna, te'ai dus sa'mi cumperi tampoane si ketorol cand mi'a venit ciclu', am fumat impreuna primu' joint si te'am mangaiat pe cap in timp ce'mi dadeai limbi. Stii totul despre lumea mea. E foarte de bun'simt deductia ta logica. La fel cum si eu pot sa deduc ca ai publicat postu' asta inspid pentru ca esti un onanist de net care saliveaza ca un caine vagabond la orice pizduca mai rasarita in speranta ca fute si el ceva. Nu?

    RăspundețiȘtergere
  9. @ femme: m-am saturat si io de troaca asta gratis.

    RăspundețiȘtergere
  10. nu e nici o deductie, doar ma pis pe tine.

    insipid? inseamna ca blogu vostru ar trebui sa se cheme viata e o laba. tu fiind sperma din pula lu ostap.

    RăspundețiȘtergere
  11. Oh, ok, lil' Paris Hilton. Then call it quits. O sa varsam cu totii o lacrima in cinstea inaltei tale moralitati in timp ce'ti dai ochii peste cap nemuritor si rece. Si, vai! Atat de scarbit.

    RăspundețiȘtergere
  12. Petrove, tu chiar ai impresia ca faci literatura si ca ce scrii tu pe blog are vreo valoare si vreun rost, altu' decat de a amuza masele. Tu chiar pui suflet cand scrii cacat. Biet sentimental care te iei in serios.

    RăspundețiȘtergere
  13. marghioala manca-mi-ai pula, pun pariu ca n-ai citit in viata ta decat etichete de cizme.

    in al doilea rand, cand o sa vreau sa fac literatura, o sa fac. dar nu pe blog.

    tu ai impresia ca hartuiala asta prosteasca de tzatza mitica tine loc de talent? te inseli in plm. ti-au mai zis si altii.

    RăspundețiȘtergere
  14. Cine? Lorena? O, da, o alta persoana foarte importanta in existenta mea. Tu, Petrove, impreuna cu parerea ta sunteti foarte pretiosi pentru mine.
    Valoarea mea nu sta'n ce scriu eu pe net. Imi place totusi ca tu iei foarte'n serios ce fac eu acolo. Hahahaha. E bine. Dar, iar, tu nu stii sa faci diferenta, confunzi merele cu perele si te'ataci la modu' cel mai personal. Si esti extrem de amuzant. Am mai avut exact aceeasi discutie o data, numa ca subiectu' era cemah. La fel ai reactionat.

    RăspundețiȘtergere
  15. erinula, exceptional textu.

    "cineva a zis să-l seteze pe vibraţii"

    nu stiu daca ai calculat fraza asta da' a iesit ceva nemaipomenit.

    RăspundețiȘtergere
  16. nu draga nu lorena, idolii tai. am avut aceeasi discutie pentru ca talentul tau nu creste in timp daca te pishi pe el.

    RăspundețiȘtergere
  17. Care talent, ma? Tu te'ai dilit complectamente si ireversibil? Hai sa'ti esplic io un adevar.
    Tu, Lorena, Ostap, Radu, Manţii, KaosMoon, astia pe care va trollez frecvent mi'ati fi dat ban in secunda doi (mai putin Ostap, ca el n'are drept la blog). Insa cand apar io, brusc creste traficu'. Magie. Talentu' meu asta e. Si fac trafic oriunde m'as duce tocma pentru ca am atitudinea aia de tata atat de blamata. Adun la fel de multi cascatori din gura cu cacaturile pe care le spun ca si tine care scremi un post pseudointeligent. Si pe deauspra mai sunt si simpatica si mai am si pizda. Nu e vorba de niciun talent. Cel putin nu pe net. Romanticule.

    RăspundețiȘtergere
  18. da, talentul tau e pizda.

    insa cand vine vorba de blogul tau, talentul tau e muia.

    RăspundețiȘtergere
  19. Da, sunt foarte talentata in a'mi ofera pizda spre lins si a da muie cum se cuvine cui i se cuvine. Imi pare bine ca ai remarcat. Macar eu am un talent'doua acolo spre deosebire de tine. Pentru ca asa cum ti'au spus si tie altii mai demult, Milf e cea care duce blogu' asta. Si nici talentu' tau n'a mai crescut in timp de'atunci. Dar sigur, tu nu'ti manifesti talentu' pe net asa ca aceasta afirmatie n'ar trebui sa te afecteze, rite?

    RăspundețiȘtergere
  20. dupa cum singura recunosti esti un fel de tarfa virtuala, se dau toti cu tine pe net.

    da, talentu meu e c-am gasit-o pe milf. ciudat ca multi au crezut ca suntem aceeasi persoana. aia poate totusi n-aveau pizda in loc de creieri.

    RăspundețiȘtergere
  21. Care e rostul acestui blog ? ma refer la asta cu "file de poveste", nu in general.

    RăspundețiȘtergere
  22. to the rescue... acesta nu e un blog, ma refer la asta cu "file de poveste".

    RăspundețiȘtergere
  23. Dar ce e, si repet, care e rostul lui ?

    RăspundețiȘtergere
  24. nu inteleg intrebarea? pentru tine nu cred ca are nici un rost.

    am mai facut mentiunea asta: acesta nu este un blog care isi propune sa te distreze pe tine, oricine plm ai fi tu. pentru asta exista katzavencu, camicazi si alte bloguri gratis.

    RăspundețiȘtergere
  25. Deci ai inteles Dragose? La intrarea pe acest blog sa´ti lasi discret ratiunea´n plic pe servanta ca aici nu e gratis. Pulaaaa meaa(vs femelele tele)

    RăspundețiȘtergere
  26. bine garcea, dar care e rostul tau?

    RăspundețiȘtergere
  27. Intrebarea e destul de clara - articolul nu pare a avea nicio noima si nu se potrivea in peisaj, fapt ce m-a nedumerit.

    Cat despre mentiunea ta, nu am vazut-o, imi cer scuze.

    En fin.

    RăspundețiȘtergere
  28. si inc-o completare: tot ce publicam noi aci, are legatura cu blogu. decizia e a noastra, a celor care scriem blogu. pentru ca noi stim mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  29. Evident, nu mi-as permite sa emit pretentii si nu am spus-o pe un ton de repros. Doar mi s-a parut ca nuca in perete si cred ca a fost primul articol de genul asta de cand va urmaresc. That's all.

    RăspundețiȘtergere
  30. milfo chiar ai pus o intrebare fara rost.Nu cred ca trebuie sa insist asupra unei relative valori pe care o aveti in ochii mei(si nici nu cred ca va intereseaza) Am fost destul de clar cind mi´am expus motivatia prezentei mele. Am un job cretin, ma plictisesc, comentariile au factor de entertainment destul de ridicat. A nu se confunda cu postarile voastre pt. ca sunt alt subiect de discutie. Ma loghez dintr´un singur motiv: daca deranjez pe vreunul din voi(sau amindoi) sa´mi pot sterge comentariile.
    Si´nca ceva: stii foarte bine la cine si ce m´am referit cu „femelele tele“

    RăspundețiȘtergere
  31. Petrov o fute pe Erinula si de aceea se atacă acum atât de crunt la vorbele târfei de Marghioala ?

    RăspundețiȘtergere
  32. garcea, dupa cum vezi nu ti-am sters nici un comentariu. nu obisnuim.

    RăspundețiȘtergere
  33. Mie mi-a placut postul, dar probabil pentru ca sunt un prost. Tot de aia nu gust comentariile gen Marghioala si Kamikaze mi se pare rasuflat.

    RăspundețiȘtergere
  34. @marge si petrov
    v-a innebunit si pe voi caldura de va certati...tot omul are o zi mai buna, una mai proasta in care sa se exprime. mie mi-a placut postarea asta a lui petrov, am crezut ca e scrisa de milf:
    http://milfsipetrov.blogspot.com/2010/03/totusi-iubirea.html
    si mi-a placut mult "fi-ta" a lui marge. aveti talent toti. nu sunteti inspirati mereu ca numai geniile sunt ordonate. astept injuraturile. complimente doamna milf, scorpie, dar buna. :)

    RăspundețiȘtergere
  35. da, mushet, si acu baga-ne inapoi in blogroll.

    RăspundețiȘtergere
  36. Ba petroave, n´ai sters nici un comentariu da´nici nu mai aveai mult.
    Ba, de fapt altceva vroiam sa´ti spun, ca tot se poarta arogantinismu´asta fara shantz:io, garcea doishpeclase, ratatu´pulii care am reusit sa citesc toate articolele de gultura generala din programu´teve de saptamina trecuta, tin sa´ti marturisesc ca te umplu de text la orice ora din zi si din noapte. Da´pina una alta ma dau mai la umbra sa´ti fac loc sa dai si tu o matura peste megalomanie daca tot s´au oferit femele letale sa te ajute.
    fara resentimente bre.

    RăspundețiȘtergere
  37. da rau te roade.

    comentariile pe-aci nu se sterg.

    ca ai putea scrie bine, e posibil. atata ca n-am citit pana acu. ca ma umpli de text, asta nu cred. dar, daca se va intampla, o sa recunosc.

    RăspundețiȘtergere
  38. nu ba, ca nu port decit baschetzi. Mai mult ma amuza, da´ o las cum a cazut, oricum argumentele n´are valoare. Astialanti sunt pe la terase, noi n´avem chef de nimic..ma duc si eu sa calc o camasa, ca maine m´a invitat unu´la inmormintarea lui.

    RăspundețiȘtergere
  39. @ petrov dar garcea asta ce are cu mine? ca vad ca ma repeta obsesiv.

    RăspundețiȘtergere
  40. femme, ce sa vrea? ce vor toti, iti dai seama.

    RăspundețiȘtergere
  41. logic, nu? Petrov stie mai bine.(ca´i blogu´lui)

    iarta´ma femele letale, nu mai fac. Promit.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate