miercuri, 8 septembrie 2010

Adevăratele obiective turistice


Eu nu-s făcută să fiu turistă. Atât de tare ma enervează obiectivele turistice şi numai gândul de a vizita mă înspăimântă, că mă trezesc mai stresată dimineţile în concediu decât în restul timpului. Muzeele, catedralele mă indispun îngrozitor. Mi se pare stupid să fac poze gen vedere. Sau să mi se facă poze în care eu apar mică mică la baza nu ştiu cărui turn.

Cu casele memoriale am probleme majore, mai ales de când am avut nota scăzută la purtare din cauză de celebritate moartă cu pian fake în cameră cu igrasie şi parchet de epocă. Am zis că ce mare băşină dacă ridic şi eu căcatul ăla care acoperă clapele? Pula, a început bălăria să cânte singură, de m-am şocat şi n-am mai putut fugi.

La statui nu mă mai uit. Risc să-mi provoc confuzii grave. Noroc că scriu ăştia dedesubt despre cine-i vorba. Altfel te pişi pe ea de viziune artistică a creatorului de busturi. Zici că-s concursuri de-alea de ghicit personalitatea din imaginea deformată, numai că, în cazul ăsta, nu ai şansa să ghiceşti din mai multe încercări, pe măsură ce imaginea revine la normal.

Pe scurt, am fost la Alba Iulia. Frumos oraş, plin de istorie! Atâta am vizitat, încât realizam, în unele momente de luciditate, că nu voi putea căra cele 2 dulapuri de cumpărături. Am luat cu mine la Bucureşti strictul necesar, adică chestiile care pe o scară de la 9 la 10 au primit 10, după o severă selecţie. Am burduşit maşina cu ele, asigurându-mă că pot coborî uşor să admir peisajul de pe Valea Oltului cu ocazia celor 5 opriri pentru borât. Restul vine la pachet.

6 comentarii:

  1. Inteleg cum sta treaba cu statuile astea si la mine in orasel toate seamana intre ele. V.I. Popa e leita cu cele trei statui ale lui Eminescu, Bolintineanu nu se deosebieste de Alecsandri, Vlahuta are noroc ca nu tine o vioara in mana ca altfel ar fi leit Enescu.
    Casele memoriale sunt o rusine, aproape ruine, chiar daca sunt case ale unor fosti conducatori de tara. Dar avem un muzeu bogat in vechituri (metale, picturi, sculpturi, oase de dinozauri din siturile locale, reptile si alte rahaturi impaiate), un salon expozitional al unui sculptor inca in viata, o galerie de arta a unui pictor cunoscut, un planetar si o gradina zoo, cea mai mare din regiune). Si or mai fi si altele, destule pentru un oras atat de micut. Nu te pun sa ghicesti in ce oras stau :)), e prea simpla intrebarea, ziceam si eu asa, ca ai motive sa nu treci pe aici.

    RăspundețiȘtergere
  2. ...daca ar avea scaune si pauze pentru fumat la muzee, as fi un vizitator linistit...
    altfel, cum pula mea sa rezist o ora si 15 min la Peles pentru un "tur extins" daca dupa juma de ora ma uit cu jind la jilturile lor alea pe care nu ai voie sa stai.... :|

    RăspundețiȘtergere
  3. "că pot coborî uşor să admir peisajul de pe Valea Oltului cu ocazia celor 5 opriri pentru borât" - :)) :))

    RăspundețiȘtergere
  4. E o placere sa calatoreasca omul cu tine, vad :))

    RăspundețiȘtergere
  5. bai, te asigur de asta. gasesc cele mai misto cafenele si cele mai tari magazine :D

    RăspundețiȘtergere
  6. ... eşti făcută să fii teroristă. :D

    RăspundețiȘtergere