miercuri, 6 octombrie 2010

Ciocolata cu whiskey

Milf/vs/Petrov


Copil fiind, la mine-n oraş circula o vorbă: “Nu ştii tu ce-i ciocolata, mănânci hârtia şi-arunci bucata!”, care voia să zică de fapt că nu te pricepi la o anumită chestie. În timp s-a ajuns la o formă scurtată: “Nu ştii tu ce-i ciocolata…”. Mai nou se agită unii în legătură cu o ciocolată. Ciocolata cu rom, aia cu tricolor. Că de ce o fac ăştia cu steagul SUA şi pula mea. Pe facebook, pe twitter, pe bloguri, numai ciocolata pulii. Sincer mă doare-n pulă ce e desenat pe ciocolata aia. Câtă vreme Funar vopsea băncile şi trotuarele tricolor, o ţară întreagă a făcut mişto de el. Acuma, când e vorba de-un căcat de ciocolată, pe care majoritatea nici măcar n-o cumpără, sar toţi în sus. Dă-vă-n ciocolata de ipocriţi! Nu ştiţi nici voi ce-i ciocolata.

Ok, probabil ca Funar nu se pricepe la ciocolată. Mult mai priceput ar fi fost Laszlo Tokes dacă le vopsea-n culorile maghiare. Ce pula mea contează cum îs pictate, rămân nişte bănci, nu? În principiu, orice fel de reclamă, tâmpită sau inteligentă, e reuşită atâta timp cât e memorabilă, controversată, amuzantă. Produsul se vinde. Deşi ai zice că e aproape imposibil să greşeşti în condiţiile astea, mai ales în România (unde publicul e cu şoriciul foarte gros), asistăm la o idee atât de cretină, încât chiar şi cretinii o recunosc ca atare. Până şi celor care ar putea invoca şocul sau dezbaterea le tremură manualele. Nici măcar n-au inventat o glumiţă gen "Vin americanii!", care să se lege de "autentic românesc". Campania asta este transpunerea penibilă şi necreativă a unui căcat de sondaj făcut de ceva pilă a cuiva. Nu ştiu nici ei ce-i ciocolata.

23 de comentarii:

  1. Si, la final, tot brandul castiga la capitolul notorietate, cu toata campania de cacat. De fapt, cacat-ciocolata, acolo e!

    RăspundețiȘtergere
  2. Io tot cred ca e la mishto...captarea atentiei ceva, dupa care o sa vina cu un text de genul : ne-am dat seama ca tricolorul e mai bun etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru mine e un supliciu mai tot ce se întâmplă la TV. După interviuri profunde cu stimabilul de pe Târgu Ocna, Boureanu şi Bercea Mondialu ajunsesem să aştept cu nerăbdare reclamele să îmi mai clătesc ochii şi neuronii. Dar după ce văd vreo două-trei îmi trece repede.

    "Cât timp îţi petreci la budă?" - pe asta n-o întrece nici ciocolata autentic românească cu steagul Ungariei pe ea;

    "Urban proof, mastered", "Oare cu cine face banking?" - astea sunt dovadă clară că limba noastră e... o grămadă de rahat. Că oare cum am putea noi exprima "urban proof", "mastered" şi "banking" în româneşte? Imposibil dom'le cu vocabularul făuritorilor de reclame autohtoni. Pe această cale îi send pe aceştia directly în cunturile mamelor lor.

    Mă Becel pe reclamele din ţărişoară!

    RăspundețiȘtergere
  4. "În principiu, orice fel de reclamă, tâmpită sau inteligentă, e reuşită atâta timp cât e memorabilă, controversată, amuzantă. Produsul se vinde." Atat.
    http://www.reclamevechi.ro/

    RăspundețiȘtergere
  5. Hey, eu cumparam ciocolata aia. I-am intrebat in comentarii de ce mama lor nu schimba si numele in RUM. Sa fie american pana in maduva ambalajului. Mama lor de idioti. Sa vezi reclama de cateva secunde. Aia e xenofoba rau. Cica daca iei ciocolata asta cu steagul american pe ea atunci esti mandru sa iesi in lume. Tu-le-n neamul lor de prosti care au facut reclama asta - altfel cu aveam curajul sa ies din tara, nu? Propun sa folosim LOIC pe capul lor si sa le pice saitul.

    RăspundețiȘtergere
  6. http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/93279/Ciocolata-Rom-isi-pune-pe-ambalaj-steagul-american-ca-sa-porneasca-o-dezbatere-despre-valorile-romanesti.html

    RăspundețiȘtergere
  7. proasta campanie, oricum ai lua-o.

    RăspundețiȘtergere
  8. fiecare o ia cum ii place. mie mi-a placut doar sa pun linku' de mai sus pe un site cu multa plm ca asta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cum ar arata un rrom in ciocolata, infasurat in steagul americanilor? Cum s-ar vinde? Cine l-ar cumpara?

    RăspundețiȘtergere
  10. In perioada cand era Funar primar Cluj-ul arata ca un circ al unei minti bolnave, nationalism = mandria prostului. si nu sunt ungur.

    RăspundețiȘtergere
  11. daca tu asta ai inteles in plm, ca e vorba de patriotism sau nationalism, atunci muie anonim.

    RăspundețiȘtergere
  12. era doar o observatie la ideea ca bancile aratau bine oricum, de unde atata muie pe blogu asta?

    RăspundețiȘtergere
  13. nu draga, n-aratau bine oricum. dimpotriva, n-aratau bine nicicum. nici cu steagu ala, nici cu celalalt. muia vine cand exista o muza care s-o inspire.

    RăspundețiȘtergere
  14. ca sa fiu si mai clara: faza cu bancile era o ironie.

    RăspundețiȘtergere
  15. draga, constat ca esti un semidoct penibil, frustrat si incoerent in exprimare (sau incapabil de intelegere). daca sari cu muia rapid nu esti mai destept ci doar mai evident, ca in cazul unei reclame proaste ca tot veni vorba

    RăspundețiȘtergere
  16. =)) excelent! capabilule de intelegere care ai inteles ca-s barbat. =))

    RăspundețiȘtergere
  17. Mi-e totuna mie si multora probabil daca esti barbat sau femeie, cred ca in discutia asa a fost cel mai neesential lucru.

    RăspundețiȘtergere
  18. cel mai neesential lucru in discutia asta esti tu, care dintr-un post despre o reclama ai retinut o idee si-ai debitat o ineptie. Si aia despre bancile din cluj.

    RăspundețiȘtergere
  19. esti o reclama proasta, (se si potriveste ca gen daca tot ai insistat) asta-i esential.

    RăspundețiȘtergere
  20. nimeni, ti-as zice sa dispari, da' ar fi un nonsens. gata, ca m-ai plictisit.

    RăspundețiȘtergere
  21. eh, e si asta un fel de-ti manifesta falsa superioritate, ca te-ai plictist, trebuia sa te plitisesti de la inceput, dar rasfoind blogul am observat ca atat tu cat si celalalt va bucurati sa va scaldati in cacat.

    RăspundețiȘtergere
  22. si iata cum te-ai pus singur in postura de musca verzuie. pofta buna.

    RăspundețiȘtergere
  23. sa zicem, insa vad ca nici tu nu te-ai saturat!

    RăspundețiȘtergere