sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Sein und Zeit

(Azi continuăm antologia Ciuraru cu ajutorul unui bun prieten şi cititor al acestui blog pe numele lui dj Sebi. El este un viitor astrofizician de care vom mai auzi cu siguranţă. După cum o să vedeţi, omul a făcut o treabă foarte bună. Mulţumim!)

Timpu’  zboară...

Eram odată un popor atâta dă primitor,
Atâta dă călduros, atâta dă iubitor...
Renumiţ’ ca sîntem oameni la locu’ nost’
Nevoiţ’ şi dă rejimu’ a cărui sclavi am fost.

În decembrie objnouă, eram cel mai bucuros,
Nieştiind că vom pierdie ce avem mai valoros.
În goana după ce consideraţi voi valoros,
V-aţ’ schimbat aşe dă mult, goniind după uos !

Produceţ’ cadavre, victimie colaterale,
În jungla Românie, amu sînteţ’ animale,
Infectaţ’\ cu virusu’ principal dân Occident,
Lăcomia-i chiar şi-n ăia care duc un trai decent !

V-aţ’ vândut sufletiele, omenie dân voi,
N-aveţ niciun interes să le recuperaţ înapoi...
Uitându-mă la voi, ce zâc, mă doare dă m-omoară...
Aştiept d-atâta timp să vă reveniţ’, da timpu’ zboară !

Refren: Luaţi-o mai încet, până nu-i prea târziu,
               În sufletul vostru e-un mare pustiu...
              Timpul zboară şi veţi realiza
             Că toată viaţa v-a lipsit omenia...

N-o să po’ să  vă-nţeleg niciodat’... oricât încerc,
Mereu o iau de la-nceput, da numa’ mă învârt în cerc !
Am o greaţă în mine, sînteţ’ dezgustători,
Că vă consideraţ’ creştini, dă’ dumnezo temători !

Va faceţ’ trii cruci, tăt dân cinci în cinci minutie,
Gândiindu-vă-n acelaş timp pă cinie-aţ’ pute fute,
Aveţ icoanie, iconiţe în maşini şi locuinţe
Şi păcatie infinite la voi pă conştiinţe !

Vă numiţ’ ortodocşi, reformaţi sau pocăiţi,
Sînteţ’ cei mai murdari, ipocriţi, nesimţiţi,
N-am treabă cu tăţ’, numa cu nouăşcinci la sută,
Cu mâna pă Biblie, d-abia aşteaptă să tie fută !

Probabil sînteţ’ conştienţ’ că nu există Dumnezeu,
Om fi colej dă cazan, la fel, acolo jos la greu,
Ipocrizia vă conduce-n goana după comoară
Aştiept să vă schimbaţ’, tăt aştiept, da’ timpu zboară....

Refren: Luaţi-o mai încet, până nu-i prea târziu,
               În sufletul vostru e-un mare pustiu...
              Timpul zboară şi veţi realiza
             Că toată viaţa v-a lipsit omenia...

Tătdiauna am încercat să fiu uom cu voi mereu,
Trăind după principiile bunicului meu,
Dă la care-am învăţat atâta omenie,
Vai, ce n-aş da, numa’ să-l văd că învie....

Să vă-nveţe pă tăţ ce-s ale priorităţ,
Da’ nefind posibil, încerc io să vă-nvăţ,
Considerat un fraier, fiind cinstit şi modest,
Neacordând banilor niciun interes....

Îs numit demodat, chiar conservator...
Aparţân dă scoala vechi, în ciuda anilor,
Da tot ce vreau îi s-aduc înapoi omenie
Care  mi-o făcut aşe dă iubită Românie....

Nu vă călcaţ compatrioţî in picioare !
Cum vă comportaţ’, nu doar pă minie mă doare,
Num-aşe om pute ave o viaţă mai uşoră
Fiţ oameni între voi, cât puteţ’, că timpu zboră....

 Refren X 2

Goniţ’ aşe spurcat după ciolan,
C-aţ’ uitat să fiţ uameni....
Sînteţ’ jalnici...

Dedic piesa asta memoriei bunicului meu, MIRON PETRONI,
Unicu’ şi adevăratu’ exemplu a omeniei în tăţ anii aştie...
Odihneşte în pace, îmi lipsăşti enorm dă  mult !
Şi te iubesc până te reîntâlnesc şi mai departie....

PS: Consider că post-ul ar trebui intitulat Sein und Zeit pt că:
1. E vorba despre timp.
2. Clar că Ciuraru stie mai multe decât Heidegger despre orice.
3.  Sunt sigur că Heidegger n-o avut numa femei de la nota nouă-n sus.



20 de comentarii:

  1. Nu-i rău Ciuraru, dar ce mai face tatăl tuturor, DJ Boroj?
    Vrem noutăţi.
    Ce-o fi având apa din Clui de apar atâtea talente acolo?

    RăspundețiȘtergere
  2. plm, sa nu-l bagam pe ciuraru in ciur cu dj boros.

    RăspundețiȘtergere
  3. Petrov, eşti din Clui, te văd om serios.
    Spune-mi, aşa-i că DJ Boroş e la mişto?
    Să nu-mi spui că nu, că pun blogul tău pe Restricted sites.

    RăspundețiȘtergere
  4. dj boros e la misto, dar fara sa vrea el.

    RăspundețiȘtergere
  5. Înţelep ca Solomon mi-ai răspuns.
    Ia răsplata aici: http://www.cabinetmagazine.org/information/clippings/pdf/ipa_review_ap.pdf
    Dacă cauţi bine pe la Cabinet găseşti toată povestea si cu poze.

    RăspundețiȘtergere
  6. Gata, am găsit:

    http://www.cabinetmagazine.org/issues/14/ameriPhoto.php

    RăspundețiȘtergere
  7. ba ce dobitoc e ciuraru asta sa-mi bag pula. vomit.

    RăspundețiȘtergere
  8. ba cemah nu e penal, chiar daca mai are si gherle, nu e cazul cu piesa asta.

    nici macar io ciuraru nu scot numa bucati
    ar fi cum mi-ar suge pula tata zua tati!
    la triizaci da hituri mai dau si cate-o gherla
    ca nici scoica nu scoati perla dupa perla.

    asta am facut-o io pt tine draga cemah, din partea lu ciuri.

    RăspundețiȘtergere
  9. muistu asta merita ca shoby sa-i accidenteze mama cu masina

    RăspundețiȘtergere
  10. si boratura aia de accent, ah, ma zgarie in stomac

    RăspundețiȘtergere
  11. Ciuraru rulz. Sunt deja vreo 3 ani de la ultimul album, cand apare ceva nou?

    Tot ce am gasit de la el e la:
    http://oradeanul.com/2007/03/lansare-album-ciuraru-scoala-veche-2007.html
    http://oradeanul.com/2007/07/ciuraru-inca-3-albume-la-download.html

    RăspundețiȘtergere
  12. ba, nu stiu nimic de ceva nou, ala il stiu si io.

    RăspundețiȘtergere
  13. Dacă n-re muzică, dijaba.
    P.S. pentru muzician. Laba e ca trasul de fiare. Nu te bați, dar nici nu-ngrașă.

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu mai băgați cenzură, lăsați proștii să să afirme. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  15. Felicitari pentru debut domnu Sebi.La urmatoru' articol poate ar trebui sa te implici mai mult si de ce nu, sa cauti o paralela intre astrofizica si versurile lu' Ciuraru.Sigur gasesti.

    RăspundețiȘtergere
  16. nu e ca "le fac sa planga", acel monument de muzica, singular

    RăspundețiȘtergere
  17. aici ciuraru se implica social si, de asemenea, in spiritul candid al amintirilor lui creanga evoca imaginea pitoreasca a bunicului miron petroni, un monument de omenie, singular.

    deci compari mere cu pere!

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate