miercuri, 16 martie 2011

Holban despre menaj


„Oricine îţi dă aceeaşi povaţă: ca un menaj să dureze (şi se poate extinde asupra împerecherii în general), trebuie ca amândoi să facă multe concesii. Adică să taci anumite preocupări, să minţi când este nevoie, să renunţi la orice gust personal dacă nu se potriveşte celuilalt. Dacă cei doi nu sunt oameni proşti, îşi dau seama perfect de falsul în care trăiesc, dar preferă să nu-l discute, să lase o mulţime de chestiuni fără rezoluţie, să fie parcă încântaţi la sfârşitul fiecărui an că nu s-a stricat maşinăria. Şi oamenii încurajează: ‘Cu vremea se aranjează totul’. Adică, apărând pericolul bătrâneţii şi al morţii, totul se simplifică, nemaiavând răgazul pentru a reîncepe. Toate aceste sunt exacte pentru un menaj fericit. Eu cu Ioana din pricina asta nu ne-am înţeles: n-am tăinuit nimic şi ni s-au părut monstruoase împăcările hipocrite ale celorlalţi.”

(Anton Holban – Ioana)

Excelent cuvântul ăsta: menaj!

13 comentarii:

  1. l-am vazut pe cozmin gusa raspunzand la intrebarea: ati facut sacrificii pt.o relatie?
    si a zis ca daca vrei sa fii cu persoana respectiva faci sacrificii multe si mari!concesiile is si ele niste sacrificii,mai mici e adevarat,dar tot in gama asta:
    - ssacrificiu e cand vii de la 2000 km pt.o pizda;
    - concesie e cand suporti bashinile conlocuitorului de pat:))))

    RăspundețiȘtergere
  2. relatia ta cu Mo se numeste MOnaj

    RăspundețiȘtergere
  3. :)) si sa nu te culci suparat . tot cliseu .

    RăspundețiȘtergere
  4. anonim, relatia ta cu creierul se numeste clivaj.

    RăspundețiȘtergere
  5. excelent, sa-mi bag pula, mare futalau cred c-o fost holban asta

    RăspundețiȘtergere
  6. si asta tot de dunea scria :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Io cand am citit Ioana mi s-a parut jegu' maxim, dar probabil ca niste pasaje scoase de ici-colo pune mai bine in evidenta cartea. Altfel, e de un sentimentalism idiot cu o falsa constiinta a situatiilor.

    RăspundețiȘtergere
  8. mie, dupa primele 50 de pagini, a inceput sa-mi placa tot mai mult.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate