sâmbătă, 5 martie 2011

Tolstoi


Uneori literatura poate fi perversă. Într-un mod atât de josnic, încât îţi vine să rămâi incult şi să mergi la păscut.

Cea mai ca pe Târgu Ocna carte pe care-am avut-o în bibliotecă se numea "Hiperboloidul inginerului Garin" şi era scrisă de Tolstoi. Când toată lumea în jurul tău bagă thumb up la Tolstoi şi când tu vezi că ăla a scris o carte c-un titlu cretin ca ăsta, îţi trece prin cap pentru prima oară că poate ai fost înfiat. De pe altă planetă.

Eu de mică mă respectam. Adică plm, n-o să citesc în veci ceva care se defineşte prin astea 3 cuvinte, oribile şi separat, d-apăi împreună. Care Tolstoi poa' să fie şi Dostoievski, dacă a scris aşa ceva io mă piş pe el, rămân la "Cireşarii".

Când colo să aflu că, de fapt, era o glumiţă gen Dumas, numai că mai proastă. În sensul ca nu era Lev, ci Alexei. Ambii şi Nicolaevici. Într-un fel îmi pare şi rău c-am aflat. Mai bine citeam rahatul de SF şi mă scuteam de mii de pagini plus de madama Bovary aia de Anna Karenina.



10 comentarii:

  1. Unde mai pui ca sunt şi neamuri. Atâta doar că, din câte ştiu, Alexei se semna doar AN Tolstoi în timp ce ălălaltul, clasicul, îşi zicea cu numele întreg.
    Altfel Hiperboloidul inginerului Garin este şi el, un clasic, dar al literaturii SF.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hiperboloidul inginerului Garin e un titlu genial, mai tare ca razboi si pace. l-am notat, merci.

    RăspundețiȘtergere
  3. Open the pod bay doors, HAL!

    RăspundețiȘtergere
  4. am vazut 'tolstoi' si inima mi-a tremurat in chept, pe blogul asta 'tolstoi'? mi-am dat seama ca a scris milf si m-am bucurat. dupa ce i-am citit textul ei mi-am dat seama ca e o taranca inculta si cu prejudecati. lma, milf, de martisor!

    RăspundețiȘtergere
  5. pizdo, daca aveam nevoie de branza cu mucegai, te invocam io. cum n-am, mars in mortii tai, ca sa zic asa.

    RăspundețiȘtergere
  6. @camarada milf,
    nu fiti bulgara, nu sunt pizda, am coaie. vrei sa pipai si sa strigi "este"?
    du-te-ncolo ca esti simpatica si dracoasa.
    @ rasta
    ti-i dor di pizde?

    RăspundețiȘtergere
  7. pai atunci ce te dai pizda la prima intalnire? intuiesc o nesiguranta in conjugarea lui "a urla", travestitule?

    RăspundețiȘtergere
  8. Ah, laseru' taindu-l in doua pe capitanul Larsen! Ah, micutul Gusev care facea trasnai! Ah nu mai stiu ce, dar in tot cazul mi-a incalzit copilaria...

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate