duminică, 12 iunie 2011

TIFF 2011: a fost şi n-a fost


Anul ăsta am văzut doar două filme la TIFF. Lenea, precum şi imensa scârbă de marea pestriţă de hipsteri care se adună în jurul acestui eveniment au determinat acest lucru.

Primul, un film suedez, Beyond, excelent, nu intru în detalii.

Al doilea, la care nu am plătit bilet, pentru că am avut invitaţie, slavă domnului, a fost o labă de film românesc, “Tatăl fantomă”. La cinematograful Florin Piersic, unde a fost premiera acestei labe triste, proiecţie unică, erau multe vedete: io, Mo, P., Adam Ilea, Andi Vasluianu, Cristi Tabară (omul care prima dată a făcut emisiuni despre cărţi apoi a învăţat să citească), Irina Margareta Nistor, Vlad Ivanov, Cristian Tudor Popescu, Marcel Iureş în derivă, Mimi Brănescu (actorul cu nume de pizdă şi faţă de retard, minte pe masură bănuiesc, foarte în vogă zilele astea), un alt actor cu nas foarte nas, nas-ananas, care joacă roluri de ghiduş ca în acest film. Mai era şi celebra actriţă principală, precum şi o mare parte din echipa acestui film prost, despre care am citit şocat că e proiectat ca o trilogie, doamne apără-ne!

Pe scurt, io-s sătul de filmele care aruncă căcat din ventilator în România, în mod tendenţios, pentru ca un spectator beşit vestic să râdă din confortul lui de mic burghez cu creierii spălaţi. O să dau doar un exemplu din multele posibile: lângă un râu un moş păştea o vacă. Cum credeţi că era vaca? Păi era piele şi os, vaca de la Letea nu altceva, că doar hectarele de iarbă din jurul ei nu-i erau de ajuns, nu? Să nu mai vorbesc apoi de scenele romantice, nişte clişee absolute penale.

Am ieşit după 40 de minute, uimit de sala plină de idioţi care mai şi aplaudau la câte-o glumă extrem de proastă. În hol erau unii din echipa filmului care sper că m-au auzit când am zis că e ca pula şi de căcat acest film. Nu m-ar mira să ia şi ceva premiu mizeria asta, după porcăria aia cu fluieratul nu mă mai miră nimic.

(L-am văzut la film şi pe Mihai Fulger, un personaj simpatic.)

6 comentarii:

  1. tipic, da! si ma bucur de asta, ca se confirma cacatu multor filme ro.

    altfel, cum dracu ma sa existe cinema "florin piersic"? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Singurul avantaj de la TIFF, in opinia mea, este ca circulatia centrala este deviata, transformand o zona centrala intr-o zona pietonala - cum ar trebui sa fie 100% din timp.

    RăspundețiȘtergere
  3. Borăsc! Fosta Republica, Repci pentru tăt Clujanu, a devenit florin piersic...
    Dacă n-am mai zis, repet... BORĂSC!!!
    Banzai!

    RăspundețiȘtergere
  4. şi n-ai văzut tu nici un film cu actriţa, scriitoarea, publicista, anticrista şi biciclista lupulo? filisteanule.

    RăspundețiȘtergere
  5. Epic. Mamaaaa, nu mai e sapun lichid !

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate