marți, 26 iulie 2011

Drumul e lung ...


În compartiment – coşmarul oricărui cititor de tren. O familie cu copil mic. De doi ani şi-o lună, îmi zice mă-sa. Bunicii, din partea tatălui am impresia, mama şi tata. Bunicul are două fire blonde lungi crescute din nas. Bunica are permanent. Copilul, L., are o memorie incredibilă, o gură mare, reproduce orice, e foarte dezgheţat. Ţiganului de lângă mine îi sună telefonul. E începutul unei melodii. Copilul strigă imediat: Giulia! Era chiar celebra Giulia confirmă uimit ţiganul. Copilul n-are stare, aleargă prin tot vagonul, când e închis în compartiment aleargă de la uşă la geam, îmi feresc mereu zâmbind fals cartea de el. Păpică, apică, sticluţă, mâncărică, pulică. Familia trăieşte pentru copil. Copilul are o brăţară de aur, care îi vine oribil cum i-ar veni oricărui copil de altfel, şi-n picioare poartă crocşi albaştri.

Ţiganul e atletic, gelat, faţă osoasă gen Bănel, urechi clăpăuge, ochelari de soare foarte negri pe care nu-i scoate deloc. Suspect de amabil şi prietenos. Şi ungur. Pe palma stângă are tatuate celebrele cinci puncte, iar mai sus, pe mână, un Iuliana foarte lăbărţat. Adidaşi albi, pantaloni albi, chiloţi roşii cu bandă, tricou alb Rams cu ceva model de căcat, bluză de training albastru deschis. Ne explică degajat că el consideră că cea mai îngrozitoare infracţiune e violul. O crimă se mai întâmplă, la discotecă mai dai în cap, poate fără să vrei etc. Dar violul e premeditat şi e cea mai ruşinoasă infracţiune. Oamenii se uită ciudat la el.

Copilul fuge fuge, nime’ nu-l ajunge. Se opreşte lângă mine la un moment dat şi mă mângâie pe părul de pe picior. Mângâie, mângâie şi zice ceva. Io aud destul de clar: fund, fund, fund! Ce zice, ce zice? întreabă mă-sa. Fund, îi spun eu. Ţiganul rânjeşte: hi hi! Mama copilului explică:

- Ah, fund, a văzut ieri la ...... – su! (aici n-am auzit exact: bunică-su sau taică-su)

Interesant, gândesc io, murind de râs.

Am reuşit să citesc totuşi vreo sută de pagini pentru că sunt foarte deştept.

Atmosfera încântătoare a continuat: copilul fugea, ţiganul asculta manele şi farsele lui Buzdugan pe mobil (O ştii pe asta, hehe?), o doamnă de 37-40 de ani făcea conversaţie cu ţiganul despre maneliştii preferaţi (ea-l prefera pe Guţă, ţiganul pe Guţă şi Nek), apoi o babă i-a prins fumând împreună în budă ...

8 comentarii:

  1. Minuneee ! Miracooool !

    Petrov a iesit anul asta din Cluj, iesind astfel din ciclul petrovian.
    A dat pentru o zi cascatul gurii la oamenii din autobuz, pentru cascatul gurii la oamenii din tren.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe cine faci ba tu tigan?!

    RăspundețiȘtergere
  3. tigan nu are conotatii negative. e ca si cum ai zice ungur, de exemplu.

    RăspundețiȘtergere
  4. ia uite sensul I.3. http://dexonline.ro/definitie/%C8%9Bigan :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Toti tiganii au tatuaj cu Iuliana!

    RăspundețiȘtergere
  6. Trenul a plecat din Cluj spre mare sau unde ?
    Cand a plecat din Cluj, poate ne dam seama dupa ora?

    RăspundețiȘtergere
  7. Faza cu tiganul si manelista imi aduce aminte de bancul ala din copilarie, cu Banel si Iuliana (hehe) inchisi in baie si tatal zbierand: ce faceti ma acolo? ne futem! ah, credeam ca fumati...

    RăspundețiȘtergere
  8. am vazut si io unu azi, cu tautaj "Lina 1990".

    orc, jur ca intre mine si tziganu ala n-a fost nimic. :( desi un viol sanatos orce femee isi doreste.

    RăspundețiȘtergere