duminică, 2 octombrie 2011

Vaca-domnului


„ În faţa ei, într-un loc cu iarbă mai rară, mergeau grăbite două mici gângănii roşii, cu pete negre pe aripi şi cu picioare subţiri, lucioase şi negre, legate între ele prin extremitatea abdomenului. Cea care, prizonieră într-un mod atât de inedit pilotului ei, umbla propriu-zis de-a-ndaratalea, nu părea însă deloc să se lase târâtă ci dimpotrivă se mişca perfect sincronic cu soaţa inversă mişcându-şi picioarele în acelaşi tact şi fără să aibe preferinţe personale în privinţa direcţiei drumului lor. Când Matei se apropie şi umbra lui şi a buchetului său de flori căzu peste Dora şi peste ele, Dora ridică repede capul spre el, apoi îl coborî şi le împinse cu degetul sub o frunză uscată. Matei se lăsă jos în iarbă şi-i întinse buchetul.
- O să-l pun în camera mea, îi spuse ea, recunoscătoare.
Cele două insecte ieşiră de sub frunză, prin partea opusă, la fel de grăbite, cu paşi negri la fel de mărunţi şi sincronici.
- Bietele de ele, spuse Dora jenată, cât trebuie să sufere! Să le ajutăm să se despartă.
Când izbutiră să le despartă, una dispăru repede în iarbă şi pe cealaltă Matei o culese între degetul mare şi arătător şi o priviră, cu capetele, apropiate, pe toate părţile, după care el o depuse pe pământ şi aşteptară să vadă ce face.
- Îi spune vaca-domnului, nu-i aşa? întrebă Dora.
Apoi se ridicară şi se despărţiră şi ei.”

(Radu Petrescu – Matei Iliescu)


13 comentarii:

  1. io am inteles ca insectele se futeau. e bine?

    RăspundețiȘtergere
  2. imi cer scuze,dinainte,am o intrebare offtopic.pana la urma,e adevarat ca marghioala s-a lasat de scris pe blog?

    RăspundețiȘtergere
  3. nu, marie! nu mai scrie pe ala, da are un blog secret si a dat acces la el numa unora, pe baza de cereri pe mess. daca vrei, o rog sa-ti dea si tie.

    RăspundețiȘtergere
  4. As vrea sa o fut pe Marghioala si ma gandeam sa o abordez pe mess... care e id-ul ei ?

    RăspundețiȘtergere
  5. deci nu-l stiu io personal, da pot s-o intreb pentru tine daca e.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, ti-am scris pe milf.petrov@gmail.com.

    RăspundețiȘtergere
  7. perfect. o sa-ti raspund pe noreply-comment@blogger.com

    RăspundețiȘtergere
  8. ba coanda, plesu si liiceanu care sunteti tu, tu esti normal? =))))
    ba, de unde plm apareti, ma? incredibil de comic.

    RăspundețiȘtergere
  9. mai omule, nu mai trimite mailuri. promit ca maine la prima ora o intreb pe Marghi ce id are. ti-am zis ca nu-l stiu. io am numa nr. ei de tel.

    RăspundețiȘtergere
  10. in sfarsit! auzi milf, dac´o tot intrebi tofelu´de chestii, intreab´o si din partea mea...am uitat.(ca io´s mai batrinel)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ca si voua probabil, imi place, cand ma uit la un serial, sa astept sa se adune doua-trei-patru episoade si sa le vad deodata, nu ca sclavii, cate unul pe saptamana.
    Asa si cu blogul vostru :) N-am mai ars-o pe blog cam de mult si acum citesc din urma si e si mai misto.

    RăspundețiȘtergere
  12. ba, da pe petrov nulfute niminia?

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate