luni, 20 februarie 2012

uiMe puzzle!



De câteva zile mă zbat să-mi amintesc dacă pe vremea lui Ceauşescu aveam un cuvânt românesc pentru puzzle. Nu ştiu, n-am găsit. Puzzle-uri se găseau însă destule. Nu aşa frumoase ca astea de acum. Io nu le-am suportat niciodată, asta e clar. Nu mi-am dorit niciodată şi nici nu am avut. Acum, dacă intri într-un magazin de jucării, rafturile îs pline de puzzle-uri. Care de care mai colorate şi mai cretine. Pot costa de la câteva zeci de lei până la sute de lei bucata. Cum pula mea  să coste atât de mult un carton făcut bucăţi, un căcat de joculeţ de unică întrebuinţare? Pentru că cine pula mea face un puzzle de două ori? Ce satisfacţia pulii are un copil când îi dai un puzzle? E ca şi cum i-ai da temă de casă în loc de jucării. Dacă tot vrei să-i iei probleme de matematică, ia-i o culegere de probleme de geometrie, rupe şi dă-i câte o pagina în fiecare zi. Cu siguranţă o să-ţi iasă la maxim 30-40 de bani fila. Iar copilul o să se bucure la fel de mult ca de un puzzle.


17 comentarii:

  1. Are satisfactie ca manipuleaza niste obiecte si creeaza ceva, isi vede rezultatul "muncii" cu ochiu' liber, si in acelasi timp e dragut colorat si cu desene.

    Poti sa oferi linistit puzzle-uri unui copil, mai ales daca is din alea din cuburi si pe fiecare fata este alt desen.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu voi da niciodata mai mult de 1 leu pe vreun puzzle.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot ii mai mult decat 2 bani:)

      Dar sa stii ca jucariile care fac placere copiilor nu-s neaparat alea care fac placere adultilor...mnoa, suna ciudat, dar asta-i adevarul:)

      Ștergere
  3. io imi amintesc ca le ziceam 'puzle', asa cum se scrie :))

    RăspundețiȘtergere
  4. ioana, mie nici cand eram copil nu mi-au placut deloc.

    RăspundețiȘtergere
  5. mie mi-au placut, pe bune, si si acum am la parintii lu' hazbandu' un puzzle de 3000 de piese terminat pe jumate, ma rog, fiecare copil sau adult cu gusturile lui

    RăspundețiȘtergere
  6. da tot integramele sunt mai interesante. dezvoltă părul pubian.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am avut plăcere de la un puzzle din ăla cu cuburi de care zice Ioana când eram la grădiniţă şi i-am spart capul unui tocilar cu un cub şi a venit educatoarea de la ţigare şi mi-a zis: Criminalule, văd roşu când mă uit la tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puzzleurile din cuburi de beton armat se vor folosi doar intr-un cadru adecvat si sub stricta supraveghere a parintilor si/sau a educatorilor (cand nu sunt in pauza de tigare, bineinteles). Folosirea lor ca mijloc de calmare a tocilarilor din gradinite este strict interzisa.

      Ștergere
    2. Research is now showing the quantifiable benefits of carrying this activity into adulthood. Studies, like the notable MacArthur study, have shown that keeping the mind active with jigsaw puzzles and other mind-flexing activities can actually lead to a longer life expectancy, a better quality of life, and reduce our chances of developing certain types of mental illness, including memory loss, dementia, and even Alzheimer’s Disease (by an amazing third).
      Mai multe pe http://www.selfgrowth.com/articles/The_Healing_Power_of_Jigsaw_Puzzles.html.
      Am vazut si un documentar cu unul caruia i s-a scos/extirpat o parte din creier(cred ca un fel de lobotomie) si nu mai era in stare sa-si creeze amintiri;insa cu ajutorul puzzle-ului(in fiecare zi facea cate un puzzle)reusea sa creeze o legatura intre ceea ce se intampla in ziua respectiva si momentul rezolvarii puzzle-ului,astfel reusind sa-si realizeze/produca amintiri.
      Un fel de antranemt al creierului.

      Ștergere
    3. Research is now showing the quantifiable benefits of carrying this activity into adulthood. Studies, like the notable MacArthur study, have shown that keeping the mind active with jigsaw puzzles and other mind-flexing activities can actually lead to a longer life expectancy, a better quality of life, and reduce our chances of developing certain types of mental illness, including memory loss, dementia, and even Alzheimer’s Disease (by an amazing third).
      Mai multe aici http://www.selfgrowth.com/articles/The_Healing_Power_of_Jigsaw_Puzzles.html
      Am vazut un documentar cu unul caruia i s-a scos/extirpat o parte din creier(parte care se ocupa cu crearea amintirilor);in urma interventiei individul nu mai era in stare sa creeze amintiri(un fel de Memento),insa doctorii au descoperit ca daca acesta facea cate un puzzle pe zi,reusea sa faca legatura intre anumite evenimente din ziua respectiva si momentul rezolvarii puzzle-ului,astfel crendu-si niste amintiri.
      Dezi puzzle-ul e un bun antrenament pentru bibilca.

      Ștergere
  8. da, numa ca io vorbeam de puzzle ca jucarie pentru copii, nu ca resuscitator de legume.

    RăspundețiȘtergere
  9. Basme in bucatele. Asa se numeau pe vremea noastra. Erau cu scene din Cenusareasa, Alba ca zapada. Eu am avut vreo 2-3, fiind un copil bogat :)

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate