joi, 31 mai 2012

M-am săturat


Şi m-am plictisit. Îngrozitor.

Când a murit Elodia a înviat OTVul şi, odată cu el, România. Viaţa părea că are farmec. Şi sens. Şi dinamism. Totul părea conectat la o priză imensă care funcţiona perfect şi parcă nu numai viaţa duduia, da’ şi aspiratoarele, şi maşinile de spălat, şi epilatoarele păreau să meargă mai bine.

Când s-a stins, săraca, şi moartea Elodiei, a murit OTVul cu tot cu Românie. S-a luat curentu’ şi pula viaţă. Vă zic sincer că mie, în perioada aia, mi s-a stricat frigiderul şi-am pierdut un hard extern care-a crăpat pur şi simplu. Nimic nimic din tot ce-a urmat n-a mai reuşit să resusciteze organismele care fuseserăm odată. Nici o sinucidere, nici un copac pe care scria ‘loc de dat cu capul”, nici un interlop mai creativ, sau divorţ, sau molimă, nimic, cum spuneam, n-a modificat linia continuă a pulsului nostru. Toate astea n-au fost decât nişte zburătăciri mecanice postume de găină proaspăt decapitată.

Acum suntem zombi. Păi dac-am ajuns să-mi placă tuităru’ şi să îmi dau seama că io de fapt nu mă mai uit la televizor de ceva vreme. Pe vremuri m-aş fi luat la pulă foarte grav pentru astfel de snobism. Adică fă, sugi pula la dirijori mai nou şi îţi cumperi şorţ de bucătărie cu citate din Kant, sau ce? Dar ăsta-i adevărul. Ce dracu să faci ca legumă? O arzi bio în stil hipsterian. Îţi iei notebooku pe unde mergi, mai citeşti o presă online, mai un film ciudat de festival şi plm, cam asta.

Lumea poate credea că întoarcerea la aşa-zisa viaţă o să fie mişto, că o să începem să citim, să scriem scrisori cu pixul pe hârtie adevărată, că o să ne futem mai des dacă renunţăm să ne belim ochii la televizor şi, poate, dacă or să dispară blogurile. Dar nu, viaţa a murit odată cu OTVul.

9 comentarii:

  1. inttodeauna o boala psihica alunga plictiseala!

    RăspundețiȘtergere
  2. da, spleenul. cel mai groaznic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici tolea ciumac nu mai e ciumeg. Ne ducem pulii de suflet.

    RăspundețiȘtergere
  4. omu' de pe zebra, condurateanu, incearca sa mai tina steagu' sus, da' e greu, greu...

    RăspundețiȘtergere
  5. http://youtu.be/FxYQo1Kr5m4?t=52s

    RăspundețiȘtergere