vineri, 21 septembrie 2012

Bonus


(...) Văzând acestea, Thorr fu cuprins de furie şi vru s-o omoare pe uriaşă, dar zeii ceilalţi îl opriră. Atunci zeii puseră trupul lui Baldr pe un rug clădit pe puntea corăbiei; când însă Nanna, soţia lui Baldr, fiica lui Nepr, văzu, inima i se frânse de durere şi o răpuse. O aşezară şi pe ea deci alături şi aprinseră rugul. Thorr sfinţi acest rug cu ciocanul său Mjolnir; lângă piciorul său se afla piticul Lithr, căruia Thorr îi făcu vânt în flăcări, aşa că arse şi acesta. Toţi zeii luară parte la înmormântare. (...)

(Moartea lui Baldr - Edda Nouă, I, "Orbirea lui Hulfi" în Victor Kernbach - Miturile esenţiale)


7 comentarii:

  1. HAAA HAAAA nu mai pot de ras! imi aminteste de colectia de Basme africane de prin 60 de pe la Biblioteca pentru toti. sa citesti e ceva de neinchipuit, un fel de "sange si muci si copii pe cruci"

    RăspundețiȘtergere
  2. yo cre'ca piticul Lithr a vrut sa se joace putin cu ciocanul lui Thorr. daca era pitica, avea sanse mai mari sa scape. parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am vrut si eu odata sa citesc cartea asta, insa cand am deschis-o si am vazut atatea nume am lasat-o in ,,pending". Te felicit pentru initiativa.

    RăspundețiȘtergere
  4. dacă nu bagi ceva şi din alexandru mitru, geaba mai freci hotdogu la kaufland.

    RăspundețiȘtergere
  5. ma cac de ras la fazele cu pitici. la orice faze cu pitici, mai ales cand mor. ma gandeam sa-mi cumpar unul, dar e prea scump.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate