miercuri, 14 noiembrie 2012

Două doamne şi-un domn


Am urcat în autobuz, m-am pus repede pe-un scaun lângă geam şi mi-am scos cartea. Pe scaunul din spate dreapta s-a aşezat un individ pe care-l remarcasem din staţie. Stătea pe-o bancă şi-şi umfla venele de pe frunte. Un ins banal cu fâş negru, ochelari demodaţi, început de chelie, geantă de piele neagră cu ursuleţ alb mic de pluş agăţat la fermoar.

M-am apucat de citit. La scurt timp individul mi-a expirat în ceafă o intensă aromă de cârnaţi de casă. L-am blestemat în  gând. Apoi: clic clic! Clic clic! Începuse să-şi taie unghiile acolo în autobuz, săreau haotic direct pe culoar ca-n maşina de popcorn. A terminat repede, s-a sprijinit de spătarul scaunului din faţa lui şi-a început să se holbeze în cartea mea. Mi-a suflat în spate până la penultima staţie. Sper să moară intoxicat cu ciuperci!

Lângă mine s-a aşezat o doamnă c-un palton de-un roşu foarte aprins, blondă cu permanent, foarte elegantă.  Şi-a scăpat umbrela roşie printre picioarele noastre, dar nu s-a deranjat s-o ridice, întrucât avea ceva chestii foarte importante de vorbit la telefon. La staţia următoare, chinuindu-se să nu calce pe umbrela roşie, s-a pus în faţa noastră o individă grasă care-o cunoştea pe doamna în roşu. După saluturile emoţionante pricinuite de revedere şi schimbul de întrebări cu privire la ce fac copiii, repetat de fix trei ori, doamna grasă i-a trântit-o doamnei în roşu:

- Vai ce fain ţi-ai pus dinţii din faţă! Toţi ţi i-ai pus?

Doamna în roşu n-a putut decat să intre, cu naturaleţe jucată bine, în horă:

- Numa’ şase, lasă tu că 26 de milioane m-o costat!

Evident am aflat şi cum îi cheamă pe copiii doamnelor, pe câţiva din prietenii lor, ce maxime realizări au realizat şi la ce facultate merg. Sper să se intoxice amândouă cu copii!


9 comentarii:

  1. ce cult eşti, petroafe. citeşti în autobuz. eşti un fel de büchertante.

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. pana sa te fut io in gura pe tema, scriai "autobus" :))

      Ștergere
  3. da şi când mănânci cîrnaţi la kaufland citeşti?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa inteleg ca nu ai apucat sa citesti niciun rand? :)) Lasa, ai aflat noutati din lumea mondena :))

    RăspundețiȘtergere
  5. acuma o sa inchei cel putin 10 contracte de petreceri copii!

    RăspundețiȘtergere