marți, 14 mai 2013

Am picat Bach-ul!


Am fost ieri la Biserica Reformată la concertul lui Tomescu, băiatul cu vioara Stradivarius, concert numit Bach to Basics. Din nefericire am ajuns doar cu 15 minute înainte de începere, aşa că am fost nevoiţi să stăm în picioare. Nu vă recomand să ascultaţi Bach în picioare! Şi nu, nu m-a forţat nimeni să mă duc, ştiu că unii o să vă întrebaţi asta.

Tomescu a fost foarte simpatic, a început aproape la timp, într-un decor feeric, alcătuit din fum şi lumini. Omul e un profesionist foarte simţit, pe care îl apreciez pentru actiunile lui caritabile. În spatele lui erau doi bodyguarzi discreţi cu feţe de manelişti periculoşi, care cred că se bucurau enorm că au privilegiul de-a-l asculta pe Bach la vioara Stradivarius.

După circa douăzeci de minute a început să mă doară spatele foarte rău, să mă mănânce pielea de pe faţă, fundul, urechea, nasul. Mă mişcam de pe un picior pe altul, îmi flexam degetele de la mâini, făceam joc de glezne. Parcă simţeam şi nişte mâncărimi în zona omoplaţilor care mă făceau să mă gândesc cu groază c-ar putea să-mi crească aripi albe. Mi-am adus aminte cum mă ducea mama cu forţa la biserică şi-i mulţumeam tatei în gând că m-a luat de mic cu el la pescuit şi m-a învăţat răbdarea.

Nimic nu prevestea ceea ce urma să se întâmple în scurt timp, decât poate răsuflarea cu aromă de cârnaţi a băiatului din dreapta mea care-şi dădea mesaje pe whats app cu băiatul din spatele meu. Trecându-mi mâna peste faţă într-un gest care se voia profund, dar prin care încercam să închid ochii o secundă, am văzut cum sub Tomescu se deschide brusc o trapă prin care el cade scăpându-şi vioara din mână, vioară care rămâne o fracţiune de secundă în aer, ca-n desenele animate cu Tom şi Jerry, şi pe care o înşfacă la timp bodyguardul din stânga lui Tomescu. Imediat scena s-a luminat puternic şi la amvon l-am văzut pe Florin Salam care, strigând “Haidaaaaaaaaaa!!!” a sărit ca o panteră pe scenă urmat de întreg taraful lui căruia i s-au alăturat cei doi bodyguarzi. Salam a început să cânte şi întreaga biserică s-a dezlănţuit, femeile au rămas în sutiene, unele chiar în chiloţi, iar bărbaţii aveau cel puţin cămăşile desfăcute şi scoase din pantaloni, care nu erau chiar la bustul gol urcaţi pe băncuţele alea. În mai puţin de jumătate de oră cutiile milei erau pline cu zeci de mii de euro. Am cules chiar şi eu câteva sute de pe jos pe care le-am băgat în buzunar iute. Să ştiţi că Salam poate duce un concert de două ore foarte lejer, concert din care am fost deranjat în cele din urmă de soneria unui telefon mobil, nu al meu. Atunci Tomescu a anunţat că mai există o ultimă parte a concertului, imediat după aplauzele furtunoase ale mulţimii care credea că tocmai scăpase. Profitând de moment ne-am furişat afară şi nici măcar nu am plecat direct în Atelier, care sărbătorea trei ani de existenţă şi unde nu am avut deloc nevoie de trei pahare de vin ca să-mi revin după halucinanta experienţă.


11 comentarii:

  1. uite bachu, uite valu, uite vine cocalaru.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ma pl ca pe mine si pe hamsie nu ne-ai vazut!

    RăspundețiȘtergere
  3. ba pl, chiar i-am zis tamarei ca mi s-a parut c-ai trecut pe langa mine, dar ca io de cand ai slabit nu mai is sigur ca esti tu, asa ca nu stiam daca sa zic ceva, plus c-ai fost f rapid. si evident ma gandeam ca n-ai ce cauta la asa ceva.

    hamsie a fost cumva in atelier dupa?

    RăspundețiȘtergere
  4. rapid, ca deja ma sufocam in fata. ii posibil sa fi fost, nu stiu sigur, da daca ii vorba de-un baiat tuns foarte scurt care seamana cu el, probabil el ii

    RăspundețiȘtergere
  5. inseamna ca nu era el, era un baiat tuns mai lung putin decat el, care semana cu el putin. c-o tipa.

    si ti-a placut bach?

    RăspundețiȘtergere
  6. n-am stat, io doar am vrut sa ma intalnesc un pic cu hamsie, nu-s io cu din astea culte

    RăspundețiȘtergere
  7. unu n-ați visa la concert cu salam că își încheie cămașa, se așează pe un taburet și atacă o bucată din Schubert

    RăspundețiȘtergere
  8. Dacă vreţi să vedeţi aur mult pe cântăreţ, mergeţi pulii la Ion Bogdan Ştefănescu, gagiul şi-a dat la topit ghiulul şi lanţul şi şi-a făcut flaut de aor.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate