duminică, 25 august 2013

Antrenamente pentru viaţă


M-am oprit pe-o bancă într-un părculeţ pentru copii. Două fetiţe şi-un băieţel se jucau un joc de când eram eu mic, pe care l-am recunoscut, dar al cărui nume nu mi-l amintesc. Fetiţa cea mare era “împărăteasa” când am apărut eu, ceilalţi doi stăteau la o anumită distanţă în faţa ei şi o întrebau câţi paşi “le dă” (erau paşi înainte şi paşi înapoi cu denumiri diferite: “mămăligă”, “ de raţă”, “ de gigant” etc.) scopul fiind să ajungă la ea şi să devină la rândul lor “împărăteasă” (chiar şi băieţelului i-au zis tot împărăteasă). Citez:

Împărăteasă împărăteasă câţi paşi îmi dai dacă:
îţi aduc o mie de jeleuri.
îţi dau toate maşinile de firmă din lume.
îţi aduc toţi pompierii să te slujească.
îţi aduc toate rochiile de firmă.
îţi dau toate prinţesele.
îţi aduc toată planeta din lume.
îţi aduc toate blocurile zgârie-nori.
îţi dau toate tocurile de aur.

Brusc a început alt joc în care fetiţa mai mică zicea:

Diamond (Daimon?) spune:
Să vă ridicaţi cordeluţele!
Să vă ridicaţi ce aveţi!
Să vă rotiţi capurile!

Am plecat la rotitul capurilor că devenea prea interesant.

7 comentarii:

  1. ce text articulat. atractii ptr cititor. artificii. cine pula mea te-a invatat sa scrii? gabriel locomotiva?

    RăspundețiȘtergere
  2. Petroave, aci nu se juca Elena lui Udrea din Pleşcoi cu cei doi regi din Sibiu, urmariti dintr-un boschet de imparatul Iulian?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu.

      si oarecum la subiect, daca udrea candideaza la presedintie, o votez cu doua maini.

      Ștergere
  3. Jocul se numea "Imparate, imparate"

    RăspundețiȘtergere
  4. La Bucuresti jocul se numea "Cat e ceasul imparate?". Copiii intrebau: "Imparate luminate, cat e ceasul?", iar ala de era imparat deobicei statea la intrarea in bloc si zicea: "3 pasi de pitic", etc. Iar ala care ajungea primu la "imparat" devenea el imparatu si dadea poruncile cand era intrebat.

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate