miercuri, 18 decembrie 2013

O oră la ţară



Mătuşă-mea Nuţa curăţă un cocoş pe-un sac de nailon întins pe-un taburet. Gresia de pe jos e plină de sânge. Azi a tăiat cinci că mâncau prea mult, ca porcii. Îmi oferă şi mie unul pe care-l refuz imediat. Smulge încet cu mâna maţele din el în timp ce mă întreabă una alta, dacă m-am însurat, ce face tata, îmi dă poveţe: să-mi găsesc o fată care să nu fie curvă, chiar ţigancă să fie sau pe jumate ţigancă, numa curvă să nu fie, pruncu’ mio! Poate fi şi unguroaică, completează unchiu-meu. Îmi vine să borăsc de la mirosul călduţ dulceag de intestine din cocoş. Unchiu îmi umple iar paharul cu pălincă. Puii gălbui abia ieşiţi din ou piuie sub sobă, la căldură.


9 comentarii:

  1. Nuţa, mătuşa, cătră vecina Valerie: O venit nepotu Petrov pe la noi. Eram cu treabă, am fost taiată ăia cinci cocoşi, aveam de curăţat... da' no, îi a lu' sora-mea Viorică, îi vai de capu' lui, sîngur prin Cluj... i-o pus Vasîlia on jinars şi am mai stat de vorbă, până am gătat de curăţat. Pe când să-l pui la masă, o zîs că trebe să plece, că are de scris nu ştiu ce pă bloc sau cumva. Am vrut să-i pui on cocoş cu el, da' nu i-o trăbuit. Slab, niemâncat, cum să-şi găsască şi el pă cineva? Vai de capu' lui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ti se pare trist ca nu se inregistreaza nici un progres in glumitele astea ale tale?

      Ștergere
  2. atat de trist, ca-mi vine si sa plang, parerea mea

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie mi-a placut. Un fel de Perfume The Story of a Murderer a la Cluj.

    RăspundețiȘtergere
  4. pai cam asta ar fi solutia: sa´i terorizezi fro juma´de an cu cea mai isterica unguroaica din cluj, dupa care...il prezinti oficial pe mo la un coming out festiv. e?

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma da nu pricep, di ce n-ai vrut cocosu? Esti vegetarian acuma, sau ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-era scarba. dar am luat carnatz si palinca.

      Ștergere
    2. tie si de pixda ti-o fi scarba, dahcat amushini un pic pe la gaoz.... fandositule!

      Ștergere