miercuri, 4 iunie 2014

Lucrurile la care...



“Lucrurile la care ţineai cel mai mult, într-o bună zi ajungi să vorbeşti despre ele tot mai puţin, şi cu mare greu, când n-ai încotro şi trebuie s-o faci. Te saturi până-n gât să te asculţi vorbind mereu… O scurtezi… Renunţi… De treizeci de ani vorbeşti întruna… Nu mai ţii să ai dreptate. Nu mai ai chef să-ţi păstrezi nici măcar un locşor printre plăceri… te scârbeşti… Pe viitor îţi e de-ajuns să înfuleci un pic, să-ţi faci rost de puţină căldură şi să dormi cât mai mult cu putinţă îndreptându-te spre nimic. Ca să-ţi recapeţi interesul ar trebui să faci alte maimuţăreli în faţa celorlalţi. Dar nu mai ai putere să-ţi schimbi repertoriul. Bălmăjeşti. Cauţi tot felul de pretexte şi scuze să rămâi aici, alături de amici, dar moartea e şi ea aici, puţind, alături de tine, tot timpul...”

(L.F. Celine- Călătorie la capătul nopţii)

Azi am recuperat o nebună căruntă cu unghii negre lungi din mijlocul drumului dintre maşinile care-o claxonau. Şi, pe când o conduceam spre o adresă aproximativă inventată probabil pe loc de mintea ei greşită, îşi înfigea ghearele alea adânc în mâna mea, să nu mă piardă, să vorbească, să mă vorbească cât mai mult. Am scăpat urgent de ea. Acasă m-am spălat de două ori pe mâini cu apă foarte fierbinte.


4 comentarii:

Persoane interesate