miercuri, 6 ianuarie 2016

Nefrumoși, da' mulți!


În dimineaţa zilei de 20 decembrie 2015 pe la cinci şi-un sfert am ajuns în gara din Cluj-Napoca. Am decis să nu-l trezesc la ora aia pe omul la care urma să stau şi m-am dus direct spre “La casa” din gară, să beau un ceai, să mănânc ceva. Să treacă timpul într-un mod plăcut.  Mi-era dor de bunătățile din acest loc. Era închis duminica însă.

Am mers în sala de aşteptare unde există o cafenea mai veche, foarte diferită de “La casa”. Jeg, produse de patiserie care arată ca dracu, vânzătoare prăfuite sictirite, de fapt însăşi combinaţia asta jumătate bar jumătate sală de aşteptare face să-ţi treacă pofta de orice. Am întrebat de-un ceai totuşi, a zis doamna că are doar instant, mi-a arătat un borcan transparent cu ceva care arăta ca un ness roz. Am refuzat şi m-am aşezat învins pe-un scaun lângă unul din cei mai normali călători. O tânără cu laptop.

Până la ora opt, când femeia de servici ne-a dat afară din sala de aşteptare întrucât nu putea face curat de noi și eu am m-am mutat la cofetăria “Pralina” din apropierea gării, am văzut următoarele:

- un moş cu pulover peste sacou şi fâș gri jegos plimbându-se sprijinit într-un baston, bând mereu bere Newmarkt la litru, vorbind cu oricine îl băga în seamă;
- un bărbat jegos cu aspect de cioban, trei inele de argint pe degete, care avea atârnată la gât o chestie făcută dintr-un bombeu verde de cizmă de cauciuc prevăzut cu două bretele din piele, scopul acestei însăilări fiind cerşitul m-am gândit, deşi nu-l vedeam cerşind totuși, doar vorbind cu alţi jegoşi care arătau ca el, mi-am imaginat apoi că poate sunt ciobani care veneau de la manifestaţia din Bucureşti; aveam să constat că erau colindători, au trecut prin faţă pe la “Pralina”, i-am văzut prin geam cu nişte accesorii de urat colorate şi murdare, probabil dormeau zilnic în gara, unul dintre ei le-a zis când erau încă în gară că le-a găsit la toţi zece chirie în cartierul Mărăşti, două camere;
- un tip cu obrazul roş-alb de la un psoriazis extrem de agresiv neajutat îmi imaginez nici de stilul lui de viaţă, trăgea cât se poate de firesc după el un troler vișiniu care nu mai avea roţi, s-a aşezat lângă mine, se uita dubios, eram singurul de-acolo care citea o carte, şi-a pus telefonul la încărcat în priza dublă unde-mi încărcam şi eu samsungul; am stat cu ochii pe el;
- televizorul a mers permanent pe Pro TV; am remarcat o emisiune despre sănătate și carne de porc;
- multora le lipseau şireturile de la bocanci; unul dintre aceşti indivizi fără şireturi care putea avea între 25 şi 45 de ani îl tot lua pe moşul cu sacou pe sub pulover la discuţii politice între reprize de moţăit pe calorifer din care se trezea brusc când îşi scăpa capu-n piept, “Noi trebuia să ieşim în stradă, nu ei, trebuia să mergem peste ei!”;
- o babă cu palton roşu și batic s-a aşezat pe scaunul din faţa mea, avea vreo 15 linguri de lemn de vânzare;  a mâncat câteva felii de parizer extrem de puturos cum eu nu cred c-am mai mâncat din facultate, apoi a scos un danone, a ales una din lingurile pe care le vindea şi cu coada ei a mâncat tot iaurtul, a şters lingura bine, a curăţat scaunul de lângă ea care-i servise drept masă, şi-a făcut 7 cruci şi s-a dus către un loc din care avea să se întoarcă tocmai înainte să fie dată afară la ora opt de către femeia de servici; am reîntâlnit-o la “Pralina” voia să-mi vândă şi mie linguri, mi-a zis că-i o femeie sărmană din Oltenia;
- un domn ţigan cu pălărie, palton, pantaloni de stofă, cravată şi pantofi animal print moţăia pe-un calorifer, a venit lângă mine într-un târziu, s-a uitat curios la carte apoi s-a culcat;
- băutura preferată a oamenilor din această sală de aşteptare era Coca-Cola.


Chiar înainte să plec din “Pralina” a trecut un băiat cu fâș verde prin faţa geamului cofetăriei, s-a întors, s-a oprit la geam a borât scurt dar cuprinzător, a plecat spre gară. Nu s-a uitat înăuntru.

7 comentarii:

  1. stai in B ma?poate iesim la un suc ceva.
    serios


    cema

    RăspundețiȘtergere
  2. din text reiese ca te-ai mutat. probabil in bucuresti. sau esti globe trotter?
    nu vrei, nu vrei.

    cema(detectiv particular)

    RăspundețiȘtergere
  3. cum adica "a borat"? a varsat in direct,in fata ta? sau a stranutat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. BORÎ, borăsc, vb. IV. Intranz. și tranz. (Pop.) A vomita. – Et. nec.
      Sursa: DEX '09 (2009) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

      Ștergere
  4. Era și zicala: vomită-n gară

    RăspundețiȘtergere

Persoane interesate