miercuri, 28 septembrie 2016

Țărani



... Puneam în fața “casei” flori, am adus și bulbi de lalele. Ca, într-o zi, un astfel de țăran”, trecând pe uliță, prin fața mea, și văzându-mă în grădină săpând și udând florile, să-și bată joc de mine și să mă întrebe batjocoritor: “La ce sunt bune aceste flori?”. Era evident că această preocupare îl irita. Venea în contradicție directă cu întreaga sa deprindere și concepție de viață. Noțiunea de minimă gratuitate, frumos și decorativ era cu totul străină acestui primitiv agresiv. Dacă aș fi putut, i-aș fi dat pe loc cu un par în cap. Numai un astfel de limbaj ar fi fost bine priceput de un astfel de individ rudimentar.

(Adrian Marino – Viața unui om singur)

Asta mi-aduce aminte de un fost coleg de liceu, care, mutându-se cu familia într-un sat, mi-a povestit vizita unui vecin cu care părinții lui au avut următorul dialog:
- Copii aveți?
- Da, doi…
- Da’ porci?


8 comentarii:

  1. Halam intelectual. Omul îl întreabă ceva setos să se instruiască, iar ăsta vrea să- fuță un par în cap.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiam eu de ce n-am citit niciodata adrian marino. acum stiu. ce taran intreaba "la ce sint bune aceste flori?". asta e diferenta intre un scriitor si unul care doar scrie si el acolo. un scriitor ar fi pus taranul sa-ntrebe "da' la ce-s bune florile astea?". iata cum 1 minut pe un blog scuteste omul de o cheltuiala inutila pe o carte proasta si de timp pierdut. thx, petrov! (p.s. - aia cu porcii e probabil reala, daca nu i s-a intamplat vecinului, sigur i s-a intamplat altcuiva, altcandva. am si eu la colectie vreo doua replici in genul asta. cado pentru tine, petrov: "tulai, draga matusii, ce grasa si faina te-ai facut, ca o ghibolita!")

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa e, de ce sa dai banii pe carti, cand blogurile is gratis.

      Ștergere
    2. nu m-am exprimat suficient de clar: de ce sa dai banii pe carti PROASTE. mi-a ajuns citatul ala ca sa ma lamuresc definitiv 4ever pe viata: adrian marino scrie prost.

      Ștergere
  3. https://cdn.meme.am/instances/500x/72079966.jpg

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. cemah, de la o anumita dimensiune lucrurile par mai mici cred.

      Ștergere

Persoane interesate